Caffeine
-
Hallo,
Voor mijn PWS doe ik onderzoek naar hoeveelheid cafeïne in verschillende dranken (koffie, thee, cola en energiedrank).
Een van de methodes die ik hier voor wil gebruiken is UV-spectroscopie. Voor deze methode is een reagens nodig waarmee cafeïne een bepaalde kleur krijgt. Ik kan alleen nergens een geschikt reagens vinden voor cafeïne. Weet iemand misschien een geschikt reagens waarmee ik de hoeveelheid cafeïne kan onderzoeken m.b.v. spectroscopie?
Groeten Annabel -
@Annabel
Hoi Annebel,Het onderzoek doen naar de hoeveelheid cafeïne in verschillende dranken is erg moeilijk en vereist veel dure methoden waar jullie niet over zullen beschikken. In Delft kunnen we je helaas niet helpen met het uitvoeren hiervan omdat wij niet de capaciteit hebben om iedereen te helpen met praktisch onderzoek.
Google scholar is misschien een handig hulpmiddel voor het opzoeken van informatie. De zoekmachine van google zoekt specifiek tussen wetenschappelijke artikelen. Deze zijn uitgebreider en betrouwbaarder dan zoeken met google.Groetjes,
Sanne -
Sanne Nielsen
Bedankt voor je reactie. Dan ga ik verder zoeken.