Lesgeven Informatica en Robotica
-
Hallo,
Wij (Kiara en Linda) zitten in 5 VWO van het Stedelijk Gymnasium Schiedam. Ons plan bestaat uit twee delen die hetzelfde concept hebben, maar voor de rest los van elkaar staan. Kiara doet het deel informatica (het aspect web-/app-design) en ik het deel Robotica. Wij willen deze delen als cursus aanbieden op onze school, simpelweg omdat dat er nu nog niet is en wij dat erg jammer vinden. Wij hebben in de 3e een robot project gedaan, dus wij zijn wel bekend met Arduino. Wij zouden het erg gaaf vinden als wij geholpen kunnen worden bij hetvolgende:
- Wij zouden het erg leuk vinden om met iemand in contact te komen die al ervaring heeft met dit soort projecten opstarten
- Als er andere methodes zijn om Python te leren naast sololearn en codecademy, zouden wij die graag willen weten
- Bij het brainstormen over ideeën van projecten
Verder zijn alle tips welkom. Alvast heel erg bedankt en wij hopen dat u/jullie ons kunnen helpen met ons PWS-idee.
Mvg,
Kiara Wijnaldum en Linda Hoogerwerf -
Hey @Liki2017
Klinkt als een tof project!
- Ik denk dat contact hebben met iemand die ervaring heeft met dit soort projecten het beste uit jullie school zelf kan komen. Als jullie bij je eigen school de lessen/workshop willen geven is het ook het beste om dat vanuit je school zelf te maken.
- Een programmeertaal leren is altijd wel veel gekloot. Codeacademy en sololearn zijn goeie online tutorials ervoor en gebruik ik zelf ook wel. Daarnaast is programmeren terwijl er meer ervaren programmeurs rondlopen en je te hulp schieten ontzettend leerzaam. Programmeren leren is veel oefenen en uit een boek leren werkt niet. Dus ik zou zeker sololearn en codeacademy aanraden.
- Brainstormen kan natuurlijk altijd! Of met een enthousiaste docent bij jullie op school en hoe het aansluit op misschien een ander vak daar. Of bij ons op de PWS-Middag.
Wij geven zelf ook een Robotica workshop waar ik natuurlijk wat vragen over kan beantwoorden als jullie benieuwd zijn naar de opbouw van de workshop.
Ik hoop dat ik jullie zo goed verder op weg heb geholpen.
Groetjes,
Jip