Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

    Aerodynamica - vleugel testen

    Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    2
    7
    3586
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • B
      bramlammers
      voor het laatst aangepast door

      Hallo,

      Samen met een klasgenoot willen wij een eigen vleugel gaan maken voor een natuurkunde onderzoek. Wij willen deze graag testen op hoe aerodynamisch deze is. We hadden alleen enkele vragen hierover. Er wordt geadviseerd op polystyreen te gebruiken, maar zou het ook mogelijk zijn om hout te gebruiken en deze te testen in een windtunnel? En onder welke verschillende omstandigheden kunnen we de vleugel testen op aerodynamica? Daarnaast hebben wij voor dit project natuurlijk een deadline, dus is er iets bekend wanneer de cursus eventueel zou kunnen plaatsvinden?

      Vriendelijke groeten,
      Bram

      Juul JongbloedJ 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Juul JongbloedJ
        Juul Jongbloed @bramlammers
        voor het laatst aangepast door

        Hoi Bram, @bramlammers

        Leuk dat jullie aan de slag willen met vleugels! Als je de vleugel in onze windtunnel wil testen is het belangrijk dat je je houdt aan de bouwhandleiding die binnekort bekend zal worden gemaakt. De workshop zal ergens in oktober plaatsvinden maar met een passend profiel kun je ook terecht op een PWS-middag wanneer ik aanwezig ben.

        Als je hout wil gebruiken raad ik balsahout aan. Dit is net als polystyreen makkelijk te bewerken.

        Wat betreft de te testen mogelijkheden: Wat zou je graag willen weten over het vleugel gebruik? Over ieder stukje van de vorm is nagedacht. Van de spitsheid van de voorkant tot de totale kromming van de vleugel. Ook heeft de stand van de vleugel een grote invloed op de lift.

        Groetjes,

        Juul

        Moderator
        Student Lucht- en Ruimtevaarttechniek

        B 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • B
          bramlammers @Juul Jongbloed
          voor het laatst aangepast door

          @Juul-Jongbloed Hoi, wij willen graag de hoeveelheid lift meten door de liftcoëfficiënt te bepalen en wij willen graag de weerstandscoëfficiënt bepalen onder verschillende windsnelheden en hoeken. Is dit mogelijk en zijn er meer omstandigheden die we kunnen variëren? Daarnaast vroegen wij ons af of het gat, dat in de vleugel moet zitten, er helemaal door heen moet? Of is dat niet nodig? Heeft u misschien daar tips voor omdat te doen, wij werken met polystyreen. Daarnaast hebben wij ons aangemeld voor de PWS-middag van 12 oktober.

          Vriendelijke groeten,
          Bram Lammers

          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • B
            bramlammers
            voor het laatst aangepast door

            Hoi, wij hebben nog twee extra vragen voor onze vleugel. Is het erg als de vleugel iets afwijkt van de afmetingen? En als de vleugel niet goed gekeurd wordt of er dan mogelijkheden zijn om een eventuele standaard vleugel te kunnen gebruiken, van de universiteit zelf, om dan metingen te kunnen verrichten.

            Vriendelijke groeten,
            Bram Lammers

            Juul JongbloedJ 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
            • Juul JongbloedJ
              Juul Jongbloed @bramlammers
              voor het laatst aangepast door

              Hoi Bram, @bramlammers

              De 2 smaken die we hebben zijn alleen variatie in windsnelheid en hoek. Het gat wat in de vleugel moet hoeft er niet helemaal doorheen, het is enkele bedoeld om de schroef in te kunnen lijmen. Aangezien de schroef absoluut niet mag bewegen in het gat is het belangrijk dit zorgvuldig te doen. Ik raad aan de eerste keer een gat te boren met een diameter kleiner dan die van de schroef om te kijken hoe dit gaat.
              In principe is het niet erg als de vleugel wat afwijkt van de afmetingen zolang het in de testsectie past en de schroef de juiste diameter heeft moet het lukken. Er is inderdaad anders ook nog de optie om onze test vleugel te gebruiken.

              Groetjes,

              Juul

              Moderator
              Student Lucht- en Ruimtevaarttechniek

              1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
              • B
                bramlammers
                voor het laatst aangepast door

                Hoi, wij hadden ons aangemeld voor de PWS-middag op 12 oktober en hebben hiervan een bevestiging gekregen. Wij hebben alleen niet meer informatie gekregen over bijvoorbeeld waar we precies moeten zijn, hoelaat etc. Kunt u dit misschien nog even mailen?

                Vriendelijk groeten,
                Bram Lammers

                Juul JongbloedJ 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                • Juul JongbloedJ
                  Juul Jongbloed @bramlammers
                  voor het laatst aangepast door

                  Hoi Bram, @bramlammers

                  we hadden elkaar inmiddels al gesproken via de telefoon, vandaar dat ik hier niet meer op had gereageerd. Hoe gaat het met jullie PWS?

                  Groetjes,

                  Juul

                  Moderator
                  Student Lucht- en Ruimtevaarttechniek

                  1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                  • First post
                    Last post
                  Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors