Simulatie ruimtevlucht in python
-
Hoi!
Voor mijn PWS leek het me heel erg interessant om een simulatie in python te schrijven van een gemaakte ruimtevlucht. Ik vroeg me af of jullie misschien suggesties hiervoor hadden (dwz "welke"?), want zelf weet ik niet zo goed hoe ik moet beoordelen welke het beste is om te simuleren. En, hebben jullie misschien ook een al bestaande code die ik zou kunnen gebruiken om verder op te bouwen (ipv from scratch)?
Groetjes,
Fenna -
Hoi Fenna, @fennatimsi
Heel gaaf idee om een simulatie in python te schrijven! Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat je wil onderzoeken / ontwerpen; Zou je dit iets verder kunnen toelichten? En heb je hierbij al een hoofdvraag bedacht? Je moet het gebruik van pyhton namelijk zien als een tool om je hoofdvraag te kunnen beantwoorden.Groetjes,
Juul
-
Hoi Fenna! @fennatimsi
Heb je nog een beetje de opdracht doorgekeken? Ik ben zelf opzoek gegaan naar de python code en heb wel een gedeelte gevonden in een oud verslag. Het zit alleen he-le-maal vol met state-space systemen... Dat is een wiskundige manier om dingen uit te rekenen. Bij nader inzien denk ik toch dat het wat lastig wordt om ook maar een gedeelte te snappen en uit te leggen. Misschien kan je alsnog een waterraket bouwen? Je zou dan de maximale hoogte mbv python kunnen uitrekenen en met een analytische methode. Vervolgens zou je dan de twee manieren kunnen vergelijken met elkaar en met de werkelijkheid. Lijkt je dit wat? Of heb je zelf nog andere ideeen?
Groetjes,
Juul
-
Hoi Fenna @fennatimsi
Ik heb je zojuist een mailtje gestuurd met een oude python opdracht over het opstijgen van een vliegtuig en een idee voor je PWS. Laat me weten wat je hiervan vindt! Een andere mogelijkheid is nog om iets met statistiek te doen. Je kunt dan python goed gebruiken en je kunt je onderwerp dan ook makkelijk binnen de luchtvaart kiezen. Het enige is dat het dan misschien een wat minder technisch/natuurkundig verhaal wordt.Groetjes,
Juul
-
Hoi Juul,
Helaas zei mijn begeleider dat de opdracht te weinig zou zijn om mee te werken.. Statistiek klinkt ook erg interessant! Wat bedoel je dan bijvoorbeeld voor statistieken?
Groetjes,
Fenna -
Hoi Fenna, @fennatimsi
dat is jammer!
Statistiek kun je natuurlijk op alle vormen van data toepassen dus eigenlijk kun je gewoon kiezen wat jij interessant vindt. Je zou verbanden kunnen proberen aan te tonen of je zou kunnen proberen de toekomst in iets te voorspellen. Een concreet voorbeeld: Hoeveel geld zou het maatschappij X kosten als ze al hun vliegtuigen 10 minuten extra aan final reserve fuel meegeven? Hoe groot is de kans dat de kracht bij het landen van model Y op landingsbaan Z de wielen in brand zullen vliegen?Suuces!