Lesmateriaal Aerodynamica
-
Beste studenten van de TU Delft,
Voor mijn PWS onderzoek ik wat verschillende materialen en structuren voor effect hebben op de aerodynamica van een vliegtuig. Ik heb hier zelf aardige kennis over maar niet voldoende om zonder bronnen te kunnen werken. Nu heb ik op het internet al wat geschikte stukken gevonden waar ik naar kan refereren.
Mijn vraag aan jullie is:
Hebben jullie stukken over aerodynamica en ook verschillende materialen en structuren die gebruikt worden bij een vleugel? Zo ja zijn die beschikbaar voor niet TU studenten?
Ik hoor het heel graag!
Groet.
Floris
-
Beste Floris, @florisadema
Materiaalleer is inderdaad erg interessant! In de bibliotheek van de TU Delft kun je de boeken in de "open boekenkasten" ter plekke bestuderen. Wil je een boek lenen dan zul je een pas moeten aanvragen. Meer informatie hierover vind je hier.
Wellicht heb je Google Scolar reeds geraadpleegd, maar anders raad ik je zeker aan dit te doen. Je kunt hier veel goede artikelen online vinden.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Dank voor het antwoord! Google scholar had ik nog niet geraadpleegt. Idd een goede. Toevallig nog suggesties voor zoekwoorden?
Ik zal binnenkort eens naar de TU komen om daar de boeken te raadplegen, goed om te weten dat dat mogelijk is.
Dank voor de hulp!
Gr.
Floris
-
Beste Floris, @florisadema
Geen dank! Ik zou simpel starten met "aluminum grade used in aviation". Lees de artikelen globaal en zoek dan naar nieuwe artikelen door op de voor jouw interessante trefwoorden in dat artikel te zoeken. Uiteindelijk krijg je dan een goed beeld van wat er allemaal te vinden is en kan je een goede keuze maken waar jij je echt binnen je onderwerp in wil verdiepen.
Succes!
Juul