Hydroelectrische stuwdam
-
Hoi wij zijn Angelina en Juliette en wij willen een profielwerkstuk schrijven over hycroelectrische stuwdammen, dus een stuwdam met iets van een dynamo er in die elektriciteit kan opwekken. We zijn van plan om zelf een klein model te maken. Dit zijn onze onderzoeksvragen:
How should a hydroelectric power plant be constructed to be strong enough to withstand the pressure caused by the water, while additionally generating as much energy as possible?
Sub-question #1: What are the different types of water defense and how do they work?
Sub-question #2: How can energy be generated in a water defense construction?
Sub-question #3: Which type of water defense construction is most effective for generating energy?
Sub-question #4: How can this type of construction be built on a small scale?
Sub-question #5: How effective is this small scale energy generating construction?
We zijn hiervoor op zoek naar theorie die we hierop kunnen toepassen maar we weten niet goed waar we dit kunnen vinden. Zouden jullie ons kunnen helpen met het vinden van boeken die we kunnen gebruiken?
Groetjes,
Angelina en Juliette
Rijnlands lyceum Oegstgeest -
Beste @angelina ,
Wat een uitdaging om je PWS in het Engels te doen! Is dit een verplichting vanuit school of willen jullie dit zelf?
Ik heb voor jullie gezocht maar ik weet niet precies waar jullie op het moment naar op zoek zijn; informatie over waterkeringen of informatie over energie uit water halen. Dit leek me een duidelijk artikel over soorten waterkeringen. Als jullie meer informatie nodig hebben: kijk zelf ook eens op Google Scholar, daar vindt je een hoop!Hopelijk kunnen jullie hier iets mee, anders hoor ik het wel!
Groetjes Pauline