Virtual-reality-game meesterproef
-
Geachte meneer/mevrouw,
Wij zitten in VWO 6 op het Dalton Lyceum Barendrecht en doen de meesterproef van Technasium bij British Petroleum (BP). Onze opdracht is het maken van een virtual-reality-game voor tijdelijke arbeidskrachten die worden ingezet voor een grootschalige onderhoudsstop op de raffinaderij in Rotterdam, de TurnAround. In deze game worden veiligheidsaspecten die van belang zijn voor de laagopgeleide en vaak buitenlandse werknemers uitgelegd en getest.
In het kader van deze opdracht zullen we onderzoek doen naar verschillende software en hardware voor het maken van een VR-game en de werking hiervan.
Reeds hebben we een concept voor de game. Dit is voortgevloeid uit een vorig keuzeproject, wat wij ook bij BP deden. We weten dus voor een groot deel al hoe de game eruit moet gaan zien. We moeten deze dus alleen in werkelijkheid gaan brengen. Ons doel is dan ook om aan het einde van het project een werkend product te hebben dat we kunnen presenteren aan de opdrachtgever.
Zoals altijd heb je bij een meesterproef ook een expert van een universiteit nodig. Na enig onderzoek kwamen we bij de studie 'Computer Science and Engineering'. Deze studie sluit goed aan op de inhoud van onze meesterproef. We hopen dat u ons verder kunt helpen bij het vinden van een expert voor onze meesterproef.
Alvast bedankt. We hopen snel van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Daan Brienen
Mike Goddijn
Peer Sluijs
Geert Timmerman -
@Technasium Beste Jip,
Bedankt dat je onze expert wilt zijn!
We zouden graag met je voor onze eerste ontmoeting een afspraak inplannen.
Hiervoor is het geen probleem om naar de TU Delft te komen.
We hebben een boel dingen te bespreken, zoals de keuze voor VR-soft- en hardware.
BP heeft ons verzocht om zo min mogelijk informatie over de meesterproef openbaar op het internet te maken, dus we zouden graag willen weten of dit forumtopic besloten is voor andere gebruikers. Als dit niet het geval is, zouden we graag via een e-mailadres contact hebben.Met vriendelijke groet,
Geert
-
Hey @geert204573
Nou nou zeg, het lijkt me toch een vet project. Ik denk dat onze eerste afspraak vooral gaat zijn om te kijken naar de haalbaarheid van verschillende onderdelen ervan. Een VR game maken klinkt heel vet maar zal best lastig gaan worden gok ik, ik ga kijken of ik een professor die met onderzoek naar VR bezig is kan strikken om er de eerste meeting bij te zitten.
Voordat we die meeting gaan plannen, heb ik nog een paar vraagjes: Hebben jullie al programmeer ervaring? Of ervaring met version control of in een groep programmeren? Hebben jullie ooit met games gewerkt? Zo kan ik een beetje de insteek van het project gaan bekijken.
Dat allemaal gezegd hebbende, is dit forum topic open voor andere gebruikers, dat doen we graag zodat we andere scholieren die misschien dezelfde problemen als jullie hebben ook de antwoorden kunnen zien. Als er echt confidentiële informatie van BP online besproken moet worden kan dat via de privé chat van de website of via de e-mail.
Ik hoor van jullie! Ik ben benieuwd.
Jip -
Beste Jip,
Het zou mooi zijn om zo snel mogelijk een afspraak te maken. Voor ons komt maandagmiddag en donderdagmiddag het beste uit met ons rooster, maar als dit met jouw rooster niet mogelijk is, zijn andere tijden ook mogelijk.
Wat betreft onze ervaring met programmeren: met technasium hebben we een keer gewerkt met een arduinochip, maar daar houdt het dan ook wel op. Ook met het programmeren van games hebben we geen ervaring. Wel hebben we afgelopen weken gekeken naar software om op een relatief eenvoudige wijze een VR-game te maken. Een voorbeeld hiervan is de software van Unreal Engine (https://www.unrealengine.com/en-US/what-is-unreal-engine-4)
Met vriendelijke groet,
Geert
-
Hey @geert204573
Okay even kijken hoor, je hebt precies de 2 dagen uitgekozen waarin ik net niet kan en al wat vergaderingen heb staan. Die link heeft me er overigens wel van overtuigd dat we wel echt wat waar kunnen maken. Als ik de introductie van dit lees denk ik, nou, dat kunnen wij ook wel.
Ik zal volgende week kunnen meeten eigenlijk elke ochtend/middag behalve maandag en donderdag dus (excuses!) maar anders zal ik sowieso kunnen skypen oid op de maandag. Ik stuur wel wat contact gegevens via chat om wat chiller deze data af te kunnen spreken.
Zullen we dan samen afspreken om dat bovengenoemde artikel te lezen voordat we samen komen? Ik heb niet veel ervaring met VR maar deze site ziet er heel goed voor uit.
Ik hoor van je!
Jip