Extraheren
-
Re: PWS Energiedrank en Koffie
hallo,
Wij willen graag cafeïne extraheren uit koffie om zo cafeïnevrije bonen te krijgen, alleen zijn de benodigdheden niet aanwezig bij ons op school. Nu vroegen wij ons af of dit bij jullie wel mogelijk is, het gaat om DCM en eventueel vloeibare koolstofdioxide. DCM schijnt kankerverwekkend te zijn en omdat onze school niet de juiste middelen heeft om het veilig te laten verlopen, hopen we dat jullie dat misschien wel hebben, zoals een goede zuurkast enz. Vloeibare koolstofdioxide is bij ons op school überhaupt niet aanwezig, hebben jullie dit wel tot jullie beschikking? Het extraheren met vloeibare koolstofdioxide maakt overigens ook gebruik van een hoge druk. Graag horen wij van jullie of jullie ons verder kunnen helpen.
Vriendelijke groet Simone en Vita
-
@vita
Beste Simone en Vita,Helaas kan ik jullie niet helpen met deze proef op de TU Delft. Wellicht kan ik jullie wel helpen met het bedenken van een op school uitvoerbare proef of met de basis van jullie PWS?
Ik zou dan graag eerst iets meer weten over jullie PWS. Wat zijn jullie hoofd- en deelvragen? Dan kan ik een beter beeld vormen van jullie onderzoek.
Groetjes,
Sanne