Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

Workshop Windtunnel

Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    1
    2
    1283
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • C
      Corne
      voor het laatst aangepast door

Beste Wouter Bouma,

Wij maken een PWS over de waterraket. Hierbij onderzoeken we wat de beste vorm van de top / neus is.
      Wij hebben gezien dat je een workshop geeft over aerodynamica. Het ging in de uitleg alleen maar over vliegtuigvleugels. Is er een mogelijkheid dat wij zelf neuzen maken en die testen in de windtunnel of past deze niet in de opstelling?
      Welke meetresultaten krijgen we uit de test?
      Als deze mogelijkheid er niet is, zouden wij dan gebruik kunnen maken van een andere windtunnel?

Met vriendelijke groet,
      Fabian Verhage & Corné Vellekoop

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Wouter BoumaW
        Wouter Bouma
        voor het laatst aangepast door

Beste Fabian en Corné,

Mooi onderwerp, maar niet wat beperkt voor je PWS? Ik geef inderdaad workshops in een windtunnel waar helaas alleen vleugelprofielen in kunnen worden getest. Ik heb echter wel beschikking over een kleinere windtunnel, die ik over anderhalve week ga testen. Wellicht dat het voor jullie onderzoek geschikt is. Help me even herinneren via dit topic!

Vertel eens verder over jullie onderzoek! Wat is jullie hoofdvraag en wat zijn jullie deelvragen?

Grt. Wouter

Student Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors