Golfbal die nooit scheef gaat!
-
Beste student,
Ik heb gister een van jullie medewerkers aan de telefoon gehad. Voor het gebruik van een 3D printer moet ik eerst een ontwerp maken, maar ik heb geen idee hoe dit werkt. De mevrouw die ik aan de telefoon had zei dat ik hier even moest vragen om een programma waarme ik een ontwerp kan maken.
Heel erg bedankt,
Timo Thans -
Hoi Timo,
Heb je al een idee hoe je de golfbal wil ontwerpen zodat deze nooit scheef gaat? En heb je al hoof- en deelvragen bedacht? Als je dit bedacht hebt moet je inderdaad een ontwerp van de golfbal op de computer maken in een CAD programma zoals "sketchup". Andere programma's kan je ook gebruiken zolang je maar .stl of een .obj file maakt. Vervolgens kan je je aanmelden voor een PWS middag natuurkunde, werktuigbouwkunde of luchtvaart- en ruimtevaarttechniek om de golfbal te 3D-printen.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Excuus dat het zo lang heeft geduurd maar het ontwerpen van een golfbal is zo eenvoudig nog niet. Ik ben ervoor naar het bedrijf Tweetonig moeten gaan in Rotterdam om hem te laten ontwerpen en die waren er ook nog een tijd mee bezig. Blijkbaar is het dimpelpatroon een erg complex figuur. In ieder geval heb ik nu een .stl file. Zou het mogelijk zijn om het ontwerp donderdag 26 januari te laten printen?
Alvast bedankt,
Timo -
Beste @Timo-Thans ,
je kan op internet heel veel software vinden om een 3D model te maken. Kijk bijvoorbeeld eens naar "SketchUp". Het programma is even oefenen maar ik denk dat jullie daar wel uit zullen komen! Als het ontwerp af is kun je het opslaan op een usb stick en een afspraak maken bij ons om het te laten 3D printen.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Bedankt voor de tip (: maar ik heb al een 3D model en ik heb hem op een USB stickje staan.
Zou ik dan een afspraak kunnen maken?Alvast bedankt,
Timo -
Ha @Timo-Thans,
als je je inschrijft voor een PWS middag wanneer ik, thom of Midas er is dan kunnen we het inderdaad 3D printent!
Groetjes,
Juul