PWS: relatie waterhoogte en golfsnelheid
-
Goedenmiddag,
Voor ons profielwerkstuk moeten we onderzoek doen naar de relatie
tussen waterhoogte en golfsnelheid.
Kunnen jullie ons iets adviseren om te doen?
Zelf wilden we een golfbak/waterbak maken van polycarbonaat om vervolgens
bij verschillende hoogtes (hoogte varieren met bijv zand) de golfsnelheid te meten.
Of heeft de TU-delft een waterbak/golfbak?
Met vriendelijke groet,Luc en Sjors,
VWO Willem van Oranje -
Ha Luc en Sjors!
Leuk dat jullie iets dit onderwerp willen doen! Ik zat zelf te denken aan het onderzoeken van een tsunami? Een tsunami heeft namelijk een uitzonderlijk grote golflengte, -hoogte en -snelheid. Misschien vinden jullie het wel leuk om iets met zo'n extreme golf te doen. Op Wikipedia staat een heldere uitleg van hoe een tsunami ontstaat en zich voorplant, kijk hier eens naar!
Als jullie al verder gevorderd zijn in het maken van jullie PWS (dus als er deel- en hoofdvragen zijn en een duidelijk onderzoeksplan) kunnen we gaan kijken of het proefje dat jullie willen doen uit te voeren is in het waterlab op de TU Delft! Anders is inderdaad het zelf nabootsen van een golf ook goed te doen!
Ik ben benieuwd!
Groetjes Pauline
-
Hallo,
Allereerst excuses voor de late reactie.
Bedankt voor de inspiratie, dit zullen wij zeker overwegen.
Het lijkt ons heel gaaf het waterlab van de TU Delft te kunnen gebruiken!
Inmiddels zijn wij verder gevorderd met ons PWS, is er een mogelijkheid om een kopie daarvan door te sturen oid?
Mvg
Luc en Sjors -
Ha jongens!
Het is zeker mogelijk om een kopie te sturen. Je kan dit doen via de mail. Als je naar mijn profiel gaat, staat onder mijn foto mijn email adres!
Zijn jullie al zover dat jullie een proef hebben uitgewerkt voor in het waterlab? Dan zou ik jullie namelijk in contact kunnen brengen met de persoon op de TU die hierover gaat.
Ik hoor het wel!
Groetjes Pauline
-
Pauline Janssen
excuses voor het ongemak, maar wanneer we naar je profiel gaan, krijgen we een foutmelding dat het account niet bestaat. We kunnen ook geen mailadress vinden, waarschijnlijk vanwege bovengenoemde error.
Zou je ons misschien een mailtje willen sturen (luc.sjors.pws@gmail.com) dan kunnen we in een reactie daarop ons PWS sturen. -
Tuurlijk! Ik heb jullie gemaild:)
Groetjes Pauline
-
Pauline Janssen
Bedankt!
We hebben een email gestuurd. -
Pauline Janssen
Is ons profielwerkstuk goed genoeg?
Moeten we nog wat verbeteren om het duidelijker te maken oid?Mvg
Luc en Sjors -
Ha Luc en Sjors!
Het forum is helaas niet bedoeld om je profielwerkstuk te laten controleren door ons. Natuurlijk wil ik jullie altijd helpen met specifieke vragen, zoals het laten ontstaan van een golf. Ik heb jullie gemaild met een verwijzing naar het waterlab aan de TU Delft, hopelijk lukt het om daar jullie experiment uit te voeren.
Hartstikke veel succes verder, voor vragen kan je natuurlijk altijd terecht op het forum.
Groetjes Pauline
-
Pauline Janssen
Bedankt!