DDT: bestrijdingsmiddel malaria
-
Wij doen ons PWS over de malariabestrijding van vroeger met behulp van DDT. Wij merken dat het erg lastig is om hier meer informatie/resultaten over te vinden.
Wij hadden als idee om te onderzoeken wat er tegenwoordig nog van het DDT gebruik van vroeger terug te vinden valt. Maar met resultaten hiervan zouden wij ook al erg blij zijn.
Ook kunnen wij nergens iets vinden over hoe de stof DDT de mug nu daadwerkelijk uitschakelt. Wij zouden het heel erg fijn vinden als jullie ons hierbij zouden kunnen helpen.Noortje en Laura A6
-
@lcwijngaarden
Beste Noortje en Laura,Ik heb voor jullie wat wetenschappelijke artikelen gevonden:
- Artikel 1. Dit gaat over anti-malaria strategien door de jaren heen.
- Artikel 2. Dit gaat over mogelijke resitentie tegen DDT.
- Artikel 3. Dit is een artikel waar in wordt onderzocht of DDT de oplossing is tegen malaria.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Als jullie nog meer vragen hebben hierna beantwoord ik ze graag.
Met vriendelijke groeten,
Sanne -
Hoi Sanne,
Hartstikke bedankt voor je reactie en moeite! Deze artikelen kunnen ons zeker verder helpen. We hebben alleen nog een vraagje, ben je misschien ook een artikel tegengekomen wat echt beschrijft hoe DDT de mug uitschakelt? Hoe DDT in de cellen en/of organen van de mug te werk gaat?
Wij horen graag weer van je!
Groetjes Noortje en Laura
-
Beste Noortje en Laura,
Hier heb ik zo snel geen informatie over kunnen vinden. Ik zou jullie aanraden om zelf even een kijkje te nemen via scholar.google.com. Dit is een onderdeel van google dat specifiek zoekt naar wetenschappelijke artikelen.
Mvg,
Sanne