PWS quadcopters,
-
Beste meneer of mevrouw,
Mijn naam is maurits en ik doe mijn PWS over quadcopters. Mijn PWS bestaat uit een praktisch en een wetenschappelijk onderdeel. Ik heb alleen moeite met het vinden van correcte informatie omdat er nog niet zoveel wetenschappelijke verslagen over drones zijn gemaakt. Hebben jullie misschien een paar goede sites / artikelen?
Met vriendelijke groet,
Maurits van Scherrenburg -
Beste meneer / mevrouw,
Ik had nog een paar andere vragen namelijk:
Hoe maak ik een goede ontwerptekening.
Wat kan je goed gebruiken als frame voor een droneMet vriendelijke groet,
Maurits van Scherrenburg -
Beste Maurits,
Heb je al hoofd- en deelvragen bedacht? Ik begrijp dat je zelf een drone wil bouwen. Een hele handige website hiervoor is het modelbouwforum: http://www.modelbouwforum.nl/threads/drone-bouwen.226738/ - Helaas heb ik zelf niet heel veel verstand van drones, maar mocht je er met deze website niet uitkomen kan ik zeker het een en ander voor je uitzoeken!
Groetjes,
Juul
-
Hoi Juul,
Mijn hoofdvragen en deelvragen heb ik al bedacht. Deze heb ik ook al beantwoord en het is goedgekeurd door mijn begeleider. Vanwege de late reactie en k het zelf ook een beetje vergeten was in mijn tentamenweek was ik zelf al door gegaan. Mijn onderdelen heb ik al besteld en ontvangen. Volgende week ga ik hem in elkaar zetten. Wel heb ik nog de vraag wat een leuke proef zou zijn om te doen met een drone. Zelf dacht ik aan de liftkracht meten in praktijk en dat te vergelijken met de formule voor liftkracht. Als jij nog een ander proefje weet zou ik het graag willen weten. Alvast bedankt.
Groetjes,
Maurits -
Hoi Maurits,
Als je je hoofd- en deelvragen al beantwoord en goedgekeurd zijn is er misschien niet meer echt een reden om een proef te doen. Immers draait jullie pws om het ontwerpen van een drone. Als je toch een proef wil doen moet dit natuurlijk op je hoofdvraag slaan en je antwoorden bevestigen of ondersteunen. Als de drone niet stijgt of daalt is de lift gelijk aan het gewicht dus dat is misschien niet heel interessant om te onderzoeken. Wel zouden jullie kijken wat er met de lift gebeurd naarmate je sneller vliegt.
Groetjes,
Juul