Hormonale therapie bij tumorcellen
-
Mijn pws gaat over hormonale therapie bij tumorcellen en ik zou graag mijn practicum bij de TU Delft willen doen.
Ik vroeg mij af of er aan tumorcellen die hormoonreceptoren bevatten gekomen kan worden. Indien mogelijk, bij voorkeur tumorcellen met hormoonreceptoren voor oestrogenen. De focus ligt namelijk op borstkanker.Groeten,
Denyse
-
Beste Sanne,
Ik wil onderzoeken wat het werkingsmechanisme van hormonale therapie is bij borstkanker. Ik heb hier al de literatuur voor bestudeerd. Als ik een tumorcel met hormoonreceptoren voor oestrogenen dan kan ik kijken of deze cellen zich langzamer gaan delen zodra hier de medicijnen (tamoxifen, aromataseremmers en progrestativa) aan toegevoegd worden. Ik wil namelijk weten of de medicijnen effectief zijn.
Ik hoop dat ik hiermee wat verduidelijking heb gegeven.
Groetjes Denyse
-
Beste Denyse,
Zou je wat meer in details kunnen treden over je onderzoek? Wat zijn je hoofd- en deelvragen?
Het is niet helemaal duidelijk uit je korte stukje wat je wil onderzoeken, maar ik kan al wel een indicatie geven dat een practica met tumorcellen moeilijk zal worden. Heb je al wat informatie hierover gevonden op internet?Groetjes,
Sanne -
Beste Denyse,
Het is niet mogelijk om een proef te doen met (dit soort) tumorcellen. Dit is gevaarlijk en ingewikkeld werk waar veel regels aan werken met levende organisme gebonden. Wij kunnen je hier helaas niet bij helpen.
Als je vragen over je PWS in het algemeen hebt, dan kan ik wel helpen.