Collageen
-
Wij zijn opzoek naar een scheikundige die ons verder kan helpen met ons project. Wij zijn vier leerlingen van het Dr. Nassaucollege uit Assen en wij volgen het vak O&O. Bij dit vak zoeken wij problemen waar wij een oplossing voor kunnen verzinnen. Wij zijn al een tijdje bezig met het vinden van een vegetarische oplossing van gelatine en wij zijn op het idee gekomen om het collageen uit een eiervlies te halen. Wij weten ondertussen ongeveer hoe dit mogelijk is, maar wij zijn er nog niet over uit of dit ook een veilige manier is, aangezien het absoluut niet giftig mag zijn. Wij zijn opzoek naar een scheikundige die ons advies kan geven over hoe we dit collageen uit het eiervliesje kunnen halen. Wij sturen u meer informatie over onze bevindingen als u ons mailt op dit adres: 122623@dr.nassaucollege.nl
Alvast bedankt!
-
Beste scholieren,
Ik zou jullie wellicht kunnen helpen. Een paar vragen van mijn kant:
Moeten jullie dit project uitvoeren en is dat mogelijk op jullie school? Ik kan jullie namelijk advies geven en helpen met de opzet, maar het is niet mogelijk om te doen op de TU Delft vanwege verhuizing.
Zouden jullie de informatie die jullie tot nu toe hebben naar info@scholierenlab.nl kunnen sturen? Graag met uitleg over het project, dan heb ik een beeld wat jullie willen.Mvg,
Sanne