Windtunnel
-
Beste,
Voor mijn EXO heb ik een proef gekozen over de verschillende factoren die invloed hebben op de liftkracht van een vleugel. Ik ben van plan de invloed van de hoek (Angle of attack), het oppervlak en de vorm van het bovenaanzicht te testen. Hiervoor heb ik echter een windtunnel nodig.
Mijn vraag; heeft u deze tot uw beschikking en zo ja, zou ik deze kunnen gebruiken?
Met vriendelijke groet, Ian Mense -
Beste Ian,
Ik heb sinds kort een kleine windtunnel tot m'n beschikking waarmee ik je zou kunnen helpen. De precieze afmetingen weet ik niet uit m'n hoofd, maar zal ik volgende week voor je checken. Wanneer is je deadline?
Wat bedoel je precies met de "vorm van het bovenaanzicht"?
Grt. Wouter
-
Beste Ian,
Het effect van het veranderen van de vorm van het bovenaanzicht wordt eigenlijk alleen zichtbaar bij hoge snelheden en hoge krachten. Ik zou me als ik jou was focussen op een vleugelprofiel en niet op een hele vleugel. Deze kun je mooi in vorm aanpassen. Begrijp je wat ik bedoel?
Ik kan donderdag 5 maart in de middag (na 12h). Ben jij dan beschikbaar? Anders 9 maart of 12 maart.
Grt. Wouter
-
Beste Wouter,
Bedankt voor de snelle reactie en je aanbod. Mijn deadline is over ~4 weken. Volgende week komt mij echter niet zo goed uit. Op zaterdag zou eventueel wel kunnen.
http://prntscr.com/65dcc3 Dit is wat ik bedoelde met het bovenaanzicht.
Grt. Ian