Hoe is het leven ontstaan PWS
-
Hallo forumredactie,
Zoals elk jaar worden er natuurlijk profielwerkstukken gemaakt, dit jaar zijn wij, Lars en Wessel, aan de beurt. Maar wij staan nu al voor een probleem. We zouden namelijk graag ons profielwerkstuk over het onstaan van leven, al dan niet op aarde, houden. Maar de moelijkheid zit hem vooral in het onderzoek. Want wij kunnen niet zo snel een proef bedenken, en zeker niet die we hier op school kunnen uitvoeren. Dus wij vroegen ons af of jullie ons misschien met ideeën kunnen verrijken en ons aan een proef/onderzoek helpen.
Alvast bedankt,
Lars en Wessel. -
Hallo Margje,
Bij deze onze excuses voor het niet meer reageren. Door een vakantie van mij, Wessel, en vervolgens van Lars hebben wij helaas al eerder moeten kiezen voor een ander onderwerp. Dit vinden we achteraf gezien heel jammer maar we moesten omdat we geen mogelijk heden zagen in dit onderwerp helaas iets anders kiezen.
Onhandig was het van ons om niet te reageren op je reactie, alsnog bedankt daarvoor.Met vriendelijke groet en veel spijt,
Lars en Wessel -
Hoi Lars en Wessel,
Welk onderwerp hebben jullie nu gekozen? Als jullie hulp nodig hebben, kunnen jullie altijd vragen stellen!
-
Hoi,
We hebben het nu over exoplaneten. Maar we proberen daar wel zoveel mogelijk astrobiologie bij te betrekken wat natuurlijk veel raakvlak heeft met het ontstaan van leven. We hebben inderdaad nog wel vragen. En we hebben die ook al op het forum gezet. De post is te vinden onder deze link denk ik.
Dankje!
Wessel -
Hoi Wessel,
Ook een gaaf onderwerp! ik zie dat jullie al worden geholpen door Wouter, die weet daar inderdaad een stuk meer vanaf dan ik! Veel succes ermee
-
Beste Lars en Wessel,
Mijn excuses voor deze late reactie, maar we hadden een probleempje op de site waardoor ik hem niet had gezien. Jullie onderwerp klinkt heel leuk, maar het is momenteel nog wel heel breed. Doordat het zo breed is, is het ook moeilijk om een experiment te bedenken.
Waar willen jullie naar toe met het onderzoek? Willen jullie kijken naar de evolutie, vanaf het ontstaan van eencellige bacterien? Of echt kijken naar de vorming van aminozuren. Ik denk dat het belangrijk is wat jullie zelf zien als het begin van 'leven'. En wat voor richting jullie op willen.
Voor welk vak willen jullie dit onderzoek trouwens doen?
Ik help jullie graag verder als jullie mij iets meer duidelijkheid kunnen geven.