Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

PWS vliegtuigvleugel

Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    1
    4
    2866
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • T
      Timneuvel
      voor het laatst aangepast door

Hallo,
      Ik ben bezig met een PWS over de vliegtuigvleugel. Nu wil ik zelf een eigen windtunnel maken om zelf profielen te testen. Heeft iemand nog tips voor het zelf bouwen van een windtunnel, bijvoorbeeld hoe de wind van een bron te centraliseren? Of wat het makkelijkst werkt, een verticale of horizontale windtunnel..

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Wouter BoumaW
        Wouter Bouma

Hoi Tim en Rick,

Sorry voor de late reactie. Draagkrachtcoëfficient en liftcoëfficient zijn twee namen voor hetzelfde. De Nederlandse vertaling van lift is draagkracht, vandaar dat het wel eens door elkaar gebruikt wordt.

Is hiermee je vraag beantwoord?

Grt. Wouter

Student Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

• T
          Timneuvel

Wij zijn al erg ver met ons profielwerkstuk maar zijn vandaag een puntje tegengekomen waarover op internet zelf ook niet veel te vinden was. Namelijk de draagkrachtcoëfficiënt. Wij hebben verschillende bronnen gezien waar ze zeggen dat deze hetzelfde is als de liftcoëfficiënt, maar wij geloven dat eigenlijk niet.
          Weet iemand hier raad mee of heeft iemand een link waarop wij hierover wat kunnen vinden?
          Bij voorbaat dank,
          Tim Neuvel & Rick van Straaten

• Wouter BoumaW
            Wouter Bouma

Hoi Tim,

Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt kun je een aantal interessante links vinden naar voorbeelden (en zelfs handleidingen) van zelfgemaakte windtunnels. Deze hebben allemaal een horizontale testsectie. Dit lijkt me ook het beste voor jullie.

23 december geef ik een workshop in de windtunnel. Als je deadline daar mogelijkheid toe geeft, kun je je natuurlijk hiervoor inschrijven. Kijk hier.

Grt. Wouter

Student Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

• First post
              Last post
            Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors