Lightproducten versus niet-Lightproducten
-
Wij zijn begonnen met ons profielwerkstuk. Ons onderwerp is Lightproducten versus niet-lightproducten. Wij hebben al onze deelvragen bedacht en samen gekeken hoe en wat wij precies willen onderzoeken.
Is het mogelijk om bij jullie een onderzoek te doen? We willen graag onderzoeken wat voor (schadelijke) stoffen in zowel Lightproducten als niet-lightproducten zitten. Ons idee was om bijvoorbeeld, boter frisdrank en chips te onderzoeken. Als deze stoffen te moeilijk zijn om te onderzoeken kunnen wij dit natuurlijk altijd veranderen.
Ook willen wij graag weten wat voor invloed de stoffen die de verschillende producten bevatten hebben op het lichaam, en wij dachten dat wellicht een student ons daar veel over kan uitleggen.
Zijn er bepaalde dingen die wij eerst moeten doen of uitwerken om ons onderzoek bij jullie te mogen doen?
Het lijkt ons heel leuk en interessant om ons onderzoek bij jullie te (mogen) doen.
-
Beste scholieren,
Kunnen jullie eerst jullie hoofd- en deelvragen vertellen? Dan kan ik mij een beetje oriënteren bij jullie onderzoek.
Dan over het onderzoek dat jullie willen doen. Het is een ingewikkeld, lang en duur proces om uit te zoeken wat er allemaal in de producten voor stoffen zitten. Daarnaast staat het gewoon op de verpakking. Hier kan je literatuur onderzoek naar doen.
Wellicht kan ik wel helpen met een proef die jullie zelf kunnen uitvoeren. Daarvoor heb ik wel wat meer informatie van jullie nodig.Groetjes,
Sanne -
Onze hoofdvraag is: Zijn Lightproducten beter dan niet-Lightproducten?
De deelvragen zijn:
- Waarom zijn Lightproducten ontwikkeld?
- Welke stoffen bevatten de Lightproducten en de niet-Lightproducten?
- Welke invloed hebben de (schadelijke) stoffen op je lichaam?
- Welke voedingsstoffen heeft je lichaam nodig per dag?
- Welke invloed heeft de marketing op de denkwijze over Lightproducten?
- Is er een smaakverschil tussen de Lightproducten en de niet-Lightproducten?
De laatste 2 deelvragen hebben wij al helemaal uitgewerkt. Het gaat vooral om de 2e en 3e deelvraag.
Wij hopen dat u ons kunt helpen.Met vriendelijke groet,
Annabel, Lonneke en Julia