Profielwerkstuk over drones.
-
Hallo,
Wij zijn Sam, Luc en Frank uit Havo 5 op het Thomas a Kempis en doen een profielwerkstuk over drones. We hebben op het moment drie deelvragen: ‘welke soorten drones zijn er en waar worden ze voor ingezet en gebruikt’, ‘wat zijn de voor- en nadelen van drones’ en ‘welke maatschappelijke aspecten komen er kijken bij drones in het dagelijkse leven’.
Maar vooral de laatste deelvraag over de maatschappelijke aspecten vinden we moeilijk om te beantwoorden, zijn er dus nog interessante vragen die je kan beantwoorden over drones die wij gemist hebben?
We moeten ook een praktische opdracht doen, we hebben op het moment een drone en willen daar een camera onder doen, maar dat lijkt ons een beetje te makkelijk, zijn er nog testen of vragen die je erbij kan doen om het praktische deel interessanter te maken, zoals het opmeten van bepaalde data?
We hebben ook gelezen dat jullie op school met drones bezig zijn, zijn er speciale dagen waarbij je een kijkje kan komen nemen of kunnen we ergens meer informatie vinden over jullie bevindingen, zoals een website of nieuwsbericht?We hopen snel van jullie te horen.
Met vriendelijke groeten,
Sam, Luc en Frank. -
Ha mannen,
Het praktische deel van een profielwerkstuk over drones is vaak juist het bouwen van de drone zelf. Daarna wordt het of, zoals jullie zelf aangeven, te makkelijk, of te gecompliceerd. Als je echt verstand hebt van de hardware kun je daar aanpassingen aan doen zodat vliegprestaties verbeteren.
Zoals ik al vaker gezegd heb op dit forum, heb ik tot mijn grote spijt niet bijzonder veel verstand van quadcopters. Dus een praktische opdracht bedenken buiten het bouwen van de drone zelf zou ik niet zo snel kunnen bedenken. Een goed voorbeeld van een profielwerkstuk over zowel het zelf configureren van de hardware als de software kun je hier vinden. Ik denk dat ze je op dit forum wellicht beter kunnen helpen.
Over de maatschappelijke effecten van drones zul je de media moeten raadplegen. Zoek artikelen en essays van betrouwbare nieuwssites bij elkaar en schrijf aan de hand daarvan uiteenzetting over de maatschappelijke effecten. Begin hier eens mee.
Bij mijn studie zijn er geen projecten die zich specifiek richten op drones. Er zijn wel enkele studenten die hiermee zelfstandig aan de slag gaan buiten hun studie om. Een maand geleden werd een drone-wedstrijd gewonnen door een TU-student, maar er zijn helaas geen open dagen of interesse dagen.
Kortom, drones is een cool onderwerp en heel erg profielwerkstukwaardig, maar wel gecompliceerd. Je zult er echt de diepte mee in moeten gaan wil het onderzoek slagen. Daar zul je dan wat harder voor moeten werken.
Succes!
Grt. Wouter