PWS luchtwrijving
-
Beste studenten,
Wij zijn 2 leerlingen uit VWO 6 en wij lopen een beetje vast tijdens ons profielwerkstuk.
In ons onderzoek willen wij de invloed van luchtweerstand op de beweging van een vallend voorwerp onderzoeken. Dit willen wij in de praktijk doen door middel van experimenten, en wij hebben dit ook theoretisch berekent. Nu we bij het praktische gedeelte aan zijn gekomen hebben wij een hogesnelheidscamera nodig om de eindsnelheid van een vallend voorwerp te bepalen. Misschien kan het ook met behulp van een laser, maar dat weet ik niet zeker. Als voorwerpen hebben wij verschillende balletjes genomen. Onze vraag is dan ook of jullie een hogesnelheidscamera of een laser tot jullie beschikking hebben om de eindsnelheid van zo'n balletje te bepalen.Mvg
Sven Boers
Emiel Feitsma -
Beste Sven,
Wouter is degene die jou zou kunnen helpen bij deze vraag, hij is echter een week op vakantie. Wanneer hij terug is, over een week, zal hij zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.
Excuses voor het ongemak.
Groet,
Noor -
Hallo jongens,
Sorry voor de late reactie! Leuke proef om uit te voeren. Ik weet niet direct of we zo'n apparaat hebben staan ergens. Ik zal het even navragen. Kijk ondertussen hier eens naar en vraag anders bij je docent of ze iets met LabQuest op school doen.
Hier nog een filmpje.
Jullie horen zo snel mogelijk van me!
Grt. Wouter