Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

hybrid airship

Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    1
    4
    3495
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • M
      maxheilig
      voor het laatst aangepast door

Voor mijn profielwerkstuk wil ik graag onderzoeken hoe een luchtschip werkt en daarbij vooral nader onderzoek verrichten op de natuurkunde achter de al door lockheed-martin ontwikkelde P-791. Over dit soort "hybride luchtschepen" valt op dit moment, vooral door gebrek aan bekende onderzoeken, weinig accurate informatie te vinden met betrekking tot het onderwerp. Ik zou graag bij de TU-delft onderzoek willen doen naar het ontwerp van dergelijk soorten luchtschepen. Hetgeen dat ik wil onderzoeken is hoe lucht zich beweegt langs luchtschepen en het fenomeen genaamd "lifting body" en daarbij wil ik onderzoeken of het mogelijk is om het "lifting body" fenomeen te integreren in een luchtschip.

Mvg, Max Heilig

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Wouter BoumaW
        Wouter Bouma

Beste Max,

Sorry voor de late reactie. Bijzonder onderwerp heb je gekozen! Waar vroeger het luchtschip alleen volgens het principe van lichter-dan-lucht lift creëerde (en daardoor erg log en langzaam was) wordt er tegenwoordig ook onderzoek gedaan naar het aerodynamische liftvermogen van luchtschepen. Dit heeft inderdaad nauw verband met het lifting body fenomeen.

Een project waarvan ik weet dat ze hiermee bezig zijn heet Aeroscraft. Ik heb nog niet heel uitgebreid gezocht, maar als je eens kijkt naar de bronnen die gebruikt zijn voor de Wikipedia pagina zul je er al een stuk meer over te weten komen.

Is het je plan om zelf een luchtschip te bouwen? Hoe ver ben je al in je onderzoek?

Grt. Wouter

Student Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

• Wouter BoumaW
          Wouter Bouma
          voor het laatst aangepast door Juul Jongbloed

Hi Max,

Misschien dat je hier wat aan hebt:
          http://books.google.nl/books/about/Airship_Technology.html?id=SiaejBco6NUC&redir_esc=y

Bevat ook veel informatie over hybride luchtschepen.

Grt. Wouter

Student Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

• M
            maxheilig

Tot nu toe heb ik mij vooral bezig gehouden met nog conventionele(lighter-than-air) luchtschepen en de aerodynamische principes daarachter.

Ik weet inderdaad ook al van de Aeroscraft en soortgelijke projecten, maar de meeste informatie over deze projecten wordt geheim gehouden en is dus lastig onderzoek naar te doen.

Mijn plan was vooral om een theoretisch model te maken van een hybride luchtschip.

Alvast bedankt voor de interesse,

Max

• First post
              Last post
            Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors