Niet-Newtonische vloeistoffen
-
Goedendag,
Wij zijn Shane lagerweij en Cas Köther en ik had een vraag over ons project. Wij zijn namelijk bezig met de afschuifsnelheid te berekenen en wouden onze waardes vergelijken met die van een Rheometer. We vragen ons dus af of jullie zo'n meter hebben en of het mogelijk is dat we er wat proefjes mee kunnen doen.
Bij voorbaat dank.Shane lagerweij en Cas Köther.
-
Beste Shane en Cas,
Ik zal kijken of we een Rheometer hebben op de faculteit en of het mogelijk is dat jullie die kunnen gebruiken. Ik hoop rond volgende week te weten of het mogelijk is en zal het dan laten weten.
Groetjes,
Sanne -
Beste Sanne,
Ik hoop dat je een je een hele fijne vakantie heb gehad. Wij hebben in de vakantie en de eerste week van school gebruik gemaakt van de tijd om alles op een rijtje te hebben qua wat we willen onderzoeken. we hebben tussen de 8 of 12 proefjes (het licht er aan of we de proeven kunnen opdelen in 2 proefstoffen of 3 proefstoffen). We vroegen ons ook af of er eventueel of het mogelijk is om met iemand te praten die zich op het gebied van niet-newtoniaanse vloeistoffen verdiept en of we een maïzena-oplossing kunnen meten met de rheometer. Als u wilt, kunnen we onze aantekening voor de proef als bijlage sturen.
Als het kan, willen we graag zo snel en vroeg mogelijk een afspraak maken om de proeven uit te voeren, dan hebben wij zelf nog behoorlijk wat tijd voor nog wat eigen onderzoek.
Dank dat u alweer de tijd voor ons neemt! We stellen het zeer op prijs.
Met vriendelijke groet,
Shane
-
Beste Shane,
Ik heb helaas slecht nieuws. Ik moet jullie afspraak voor de rheometer helaas annuleren. Een maand geleden heb ik geprobeerd met jullie een afspraak te maken via de mail en ik heb jullie vorige week nog een keer herinnert via de site. Helaas hebben jullie op beide berichten niet gereageerd, waardoor ik niet genoeg vertrouwen heb in een goede afloop van de proef.
We betreuren het ten zeerste dat jullie niet van de mogelijkheid gebruik hebben gemaakt en na ons harde werk om een afspraak te maken niks van jullie hebben laten weten.
Mvg,
Sanne Nielsen -
Geweldig nieuws! Als eerst wil ik me graag verontschuldigen voor de lange afwezigheid hier op het forum. Daarnaast is de proef die we origineel wouden uitvoeren veranderd,aangezien we het project al hebben moeten inleveren. We zijn wel verder op het project doorgegaan, dus het kunnen gebruiken van de rheometer is nog steeds zeer gewenst. Over wat we precies nog willen gaan onderzoeken is bij ons nog geen duidelijkheid. Ik persoonlijk verwacht dat het rond de 6 stoffen zal zijn uiteindelijk, om verschillende aspecten te vergelijken. Het verschil is nu wel dat het project pas in de winter af hoeft te zijn, dus aan onze kant is er veel tijd.
Ik zal met mijn klasgenoot overleggen wat de uiteindelijke onderwerp, waarna ik het hier weer zal neerzetten.
Nogmaals bedankt voor uw hulp!
Shane -
Jullie kunnen alsnog de rheometer gebruiken. Omdat de reactie zo laat was moet ik nog even navragen of het nog de maand kan en anders zal het na de zomervakantie zijn.
Mvg,
Sanne -
Heel erg bedankt voor de snelle reactie! we verheugen ons nu al op volgende week.
Nogmaals bedankt!
Shane -
Goed nieuws! Er is een rheometer op onze faculteit die jullie kunnen gebruiken.
Degene die zal helpen bij de metingen is tot 10 mei op vakantie, dus daarna kunnen we een afspraak maken.De rheometer is druk bezet. Graag horen we horen we wat jullie precies willen meten, zodat er een schatting kan worden gemaakt van de benodigde tijd. Jullie moeten jullie eigen monsters meenemen om te testen. Voor het apparaat is maximaal 40 milliliter nodig per keer, maar zorg dat je meer dan genoeg mee hebt.
Groetjes,
Sanne -
Beste Shane,
Jullie kunnen op dinsdag 15 september vanaf 9:30 langskomen, dan is het apparaat beschikbaar. Als het goed is krijgen jullie hiervoor vrij van school. Jullie moeten jullie eigen samples meenemen, maximaal 40 ml oplossing per keer. Zorg dat jullie genoeg mee hebben genomen. Maizena is mogelijk. De begeleider die helpt zal iets afweten van niet-newtioniaanse vloeistoffen, maar ik weet niet of dat genoeg voor jullie is.
Kunnen jullie zo snel mogelijk laten weten of 15 september kan, dan kan ik het doorgeven. Daarnaast kunnen jullie je proef aantekeningen naar mij mailen. Jullie hebben mijn email van eerder contact.
Mvg,
Sanne Nielsen