PWS IO of bouwkunde
-
Hallo,
Mijn naam is Rianne en ik zit in atheneum 6. Als vervolgopleiding wil ik of bouwkunde of industrieel ontwerpen kiezen. Ik zou graag mijn PWS ook in die richting maken, alleen weet ik nog geen exact onderwerp en een goede hoofdvraag. Een product verbeteren of een nieuw product bedenken lijkt mij heel erg leuk, maar ik heb nog maar weinig ideeën. Is er iemand die een idee heeft voor een onderwerp?
Groetjes,
Rianne -
Hoi Rianne,
Binnen dit onderzoeksgebied zijn gigantisch veel onderwerpen te kiezen. Wat vind je interessant? Je kunt met het oog op duurzaamheid, groene energie een zelfvoorzienend huis ontwerpen. Onderzoeken welke materialen goed zijn voor isolatie. Een woning ontwerpen en de bijbehorende constructie in bijvoorbeeld hout en/of staal uitrekenen.
Bij IO zou je inderdaad een product kunnen ontwerpen. Of een dienst verbeteren. Wil je mensen helpen? Iets makkelijker maken in het dagelijks leven. Loop je zelf wel eens tegen een probleem aan? Een onderwerp vind je zo. Brainstorm een keertje goed. Wat vind je interessant. Wat zijn de voorwaarden voor het werkstuk? Moet het technisch zijn bijvoorbeeld? Vind je het leuk om mee te lopen met een bedrijf? Is het mogelijk een proef zelf uit te voeren. Of een product zelf te maken. De keuze is reuze.Volg het stappenplan op de site bij het opstellen van je hoofd- en deelvragen. Bij vragen help ik graag.
Succes voor nu.
Groet,
Noor