Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

Invloed turbulentie op instrumenten van een vliegtuig

Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    1
    2
    1866
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • D
      DutchPilot
      voor het laatst aangepast door

Hallo,

Ik ga mijn profielwerkstuk over de invloed van instrumenten op een vliegtuig doen. Ik wil mij hierbij meer op de General Aviation, dus Cessna's en Piper's richten in plaats van Boeing's etc.

Om te beginnen vroeg ik me af of er inderdaad invloed is van turbulentie. Kunnen er door turbulentie fouten ontstaan in deze instrumenten?

Zorgt het schudden van het vliegtuig dat gepaard gaat met turbulentie ervoor dat de instrumenten foute gegevens doorgeven?

Alvast bedankt

Marc

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Wouter BoumaW
        Wouter Bouma
        voor het laatst aangepast door

Hoi Marc!

Cool dat je je gaat richten op de wat kleinere vliegtuigjes. Maar wat bedoel je precies met 'de invloed van instrumenten op een vliegtuig'?

Wat betreft je vraag over turbulentie: dit wordt uiteraard wel gemeten door de instrumenten aan boord. Ik zou dit echter niet als een foute meting bestempelen. Als je immers door turbulentie uit koers raakt, wil je dat terug kunnen lezen op de meter in de cockpit. Wellicht dat door tijdelijk hevig schudden de wijzertjes op de meters een beetje gaan oscilleren om het daadwerkelijke gemeten punt, maar dit zal gering zijn. Tijdens hevige turbulentie en slecht zicht moet de piloot juist kunnen vertrouwen op z'n instrumenten.

Hoop dat dit je vraag beantwoordt.

Grt. Wouter

Student Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors