Windtunnel Workshop - 13 februari 2013 - Inschrijving GESLOTEN!
-
Beste scholieren!
Op 13 februari 2013 organiseert het ScholierenLAB weer een windtunnel workshop. De inschrijving is inmiddels gesloten. Meer informatie over de workshop vind je hier.
Voor een overzicht over alle workshops verwijs ik je naar de workshop pagina.
Mocht je je hebben ingeschreven en interesse hebben om een eigen profiel te maken, ga dan naar de bouwhandleiding. Als je zelf een profiel wil bouwen, neem dan contact met mij op zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken. Het makkelijkste is als je een post hier onderaan zet.
Groeten,
Wouter -
[quote=Thom]Ik heb een vraag over de bouw van een eigen profiel. Nou hebben we de informatie over een eigen profiel gevolgd op de site. Wordt het profiel op een as geplaatst? In dat geval moeten we het gat in het midden doortrekken.[/quote]
Het profiel wordt op een as geplaatst, dus je zult het gat door je profiel heen moeten trekken.
Wouter
-
Hallo Wouter,
Ik wou graag ook een windtunnelworkshop bijwonen, maar ik wou graag twee verschillende vliegtuigprofielen vergelijken. Mijn PWS gaat namelijk over ijsafzetting op vliegtuigvleugels en en ik wilde graag onderzoeken welk effect het ijs heeft op de aerodynamica van de vleugel. Dus wat is het effect op een vleugel wanneer de leading edge iets is verdikt ten opzichte van zijn ideale vorm. Kan ik dus twee verschillende profielen testen? Of hebben jullie zelf ook profielen waarvan ik gebruik van kan maken?
Hielke -
Hallo Wouter,
Ik wil graag met een vriend van mij onze eigen profielen in de windtunnel testen. Voor de vakantie hebben we ons al opgegeven voor de workshop. Daarna hebben we geen bevestiging meer gekregen wanneer de workshop is en of we wel mee kunnen doen. In ons PWS vergelijken we een vrijwel symmetrische met een vleugel met een curve erin.
Thomas -
Ha Hielke!
Cool onderzoek! Er staat voorlopig nog geen windtunnel workshop gepland, maar als je dit formulier even invult, dan zal ik je op de hoogte houden. Waarschijnlijk geef ik de volgende workshop pas weer in september. Dat hangt altijd een beetje af van het aantal geïnteresseerden.
Wat betreft je onderzoek: ik zou drie identieke (al bestaande) vleugelprofielen maken, waarvan je er eentje zonder ijs test, eentje met een beetje ijs en eentje met veel ijs. Dit 'ijs' kan bijvoorbeeld purschuim zijn. Met drie profielen zul je het effect wat geleidelijker zien. Wij hebben zelf ook een profiel in de windtunnel, maar die zal niet geschikt zijn voor jouw onderzoek.
Vergeet het interesse formulier niet in te vullen en laat het maar weten als je nog vragen hebt!
Grt. Wouter
-
Beste Thomas,
Waarschijnlijk geef ik in de laatste week van september weer een workshop in de windtunnel. Over de precieze datum hoor je deze week meer!
Grt. Wouter