Energie opwekkende dansplaat
-
Hallo!
Wij zijn 4 leerlingen uit 4 havo van het Unic, voortgezet onderwijs in Utrecht.
Voor school zijn wij bezig met het ontwikkelen van een duurzaam en innovatief plan wat effect moet hebben op het broeikaseffect. Daarom zijn wij bezig met het ontwerpen van een dans cabine die wij waarschijnlijk in de stad willen plaatsen (Utrecht).
Wij hebben bedacht dat je door middel van dansen energie kunt opwekken zodat je bijvoorbeeld je telefoon kunt opladen.
We hebben gezien dat jullie bezig met het ontwikkelen van een dansplaat dat energie opwekt, dus wilden wij vragen hoe dit ongeveer werkt, en hoeveel dit ongeveer gaat kosten.
Ook weten wij niet of het überhaupt haalbaar is om genoeg energie op te wekken (om een telefoon op te laden) met een dansplaat van 3 vierkante meter.Ook willen we even vermelden dat dit niet daadwerkelijk word uitgevoerd, maar het enkel om een goed en realistisch plan gaat.
Wij zijn ook bereid om erover te bellen.
Alvast bedank!Met vriendelijke groeten,
Habibe, Aaricia, Wies en Dunya. -
Hallo dames,
De student die normaliter over deze vraag gaat is op dit moment in het buitenland, waarvoor onze excuses. Ik zal snel iemand zoeken die jullie kan helpen bij deze vraag! Hebben jullie inmiddels, ook zonder ons, misschien al wat voortgang geboekt in de tussentijd?
Groet,
Noor -
Hoi Joris,
Hartstikke bedankt! We hebben heel veel gehad aan de site. We hebben deze week onze presentatie gegeven en alles ging prima.
Groetjes,
Wies, Dunya en Aaricia. -
Hoi dames,
Een leuk en relevant onderwerp.
Zelf ben ik niet direct betrokken bij de ontwikkeling van de Sustainable Dance Floor (SDF).
Echter heb ik na wat googlen een bedrijf gevonden dat deze vloerdelen verhuurd of verkoopt.Op hun website staat een goede uitleg van de werking van zo'n vloerdeel en hoevel het oplevert. Wanneer extra informatie gewenst is zou je hun kunnen mailen of bellen.
Succes!