PWS Zeilen: Rompen
-
Hallo,
Ik ben een profielwerkstuk aan het maken over zeilen. Ik wilde de 'perfecte zeilboot' gaan ontwerpen, maar daar ben ik vanaf geweken, omdat het te moeilijk zou worden. Nu ga ik de krachten op de zeilboot onderzoeken en me richten op de stromingen.
Er is alleen weinig te vinden over weerstanden van scheepsrompen en vormen van scheepsrompen. Hebben jullie misschien een richting waarin ik zou kunnen zoeken voor de scheepsrompen?Met vriendelijke groet,
Linda -
Dank je Thijs,
Ik ga me verder verdiepen in de theorie. Weten jullie al ongeveer wanneer de volgende workshop over dit onderwerp is?
Groeten, Linda
-
Beste Linda,
Er is heel veel informatie te vinden op internet over dit onderwerp. Heb je echt al goed geprobeerd te googlen? Ik weet ook dat op wikipedia goede informatie te vinden is (trefwoord: Scheepsweerstand). Als je deze informatie gevonden hebt, help ik je graag verder als je vragen hebt! Heb je trouwens ook gezien dat ScholierenLAB een workshop over dit onderwerp geeft (http://scholierenlab-test.tudelft.nl/practicum/workshop/sleeptank/) .
Succes!
Groeten Thijs
-
Hey Linda,
De volgende datum van de Sleeptank Workshop is nog niet bekend, maar zodra deze vast staat zal dit groots aangekondigd worden op onze site. Wanneer is je deadline van je PWS? We moeten natuurlijk voorkomen dat je gaat zitten wachten op deze workshop terwijl die misschien pas na je deadline gaat plaatsvinden... Lukt 't met alle theorie?
Groeten Thijs