Hoe kies ik de juiste NEMA 17-motor voor een elektrische focuser?
-
Hallo allemaal, ik ben van plan een elektrische focuser te bouwen met een NEMA 17-stappenmotor van Skysmotor. Ik heb een aantal vragen tijdens het selectieproces en zou graag jullie advies willen:
-
Wat is een geschikt houdkoppel voor een focuser? Is ongeveer 40 N·cm voldoende, of is een hoger koppel aan te raden?
-
Is het noodzakelijk om een NEMA 17 met een tandwielkast te kiezen, of kan een microstepping-aandrijving ook aan de nauwkeurigheidseisen voldoen?
-
Is er een significant verschil in focusnauwkeurigheid tussen een staphoek van 1,8° en 0,9°?
-
Hoe kan ik de impact van trillingen en resonantie op de beeldkwaliteit verminderen bij lage snelheden?
-
Zijn er speciale aanbevelingen met betrekking tot de motorstroom en warmteafvoer in astrofotografieomgevingen (lage temperatuur, langdurig gebruik)?
Ervaren bouwers horen graag hun modelkeuzes en ervaringen met het oplossen van problemen. Hartelijk dank!
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Registreren Login