Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

Zelfherstellend beton

Scheikunde overig
    2
    3
    47
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • A
      AnoukW
      voor het laatst aangepast door

Geachte meneer/mevrouw,

Ik ben Anouk Wubbolts en ik zit in 6VWO en ik ben bezig met mijn profielwerkstuk over zelfherstellend beton. Mijn onderzoeksvraag is als volgt:

Hoe beïnvloeden omgevingsfactoren het herstellend vermogen van beton met de Sporosarcina Pasteurii-bacterie?

Ik wil kijken naar de invloed van verschillende omgevingsfactoren zoals de temperatuur, de pH-waarde van de omgeving, de waterconcentratie en de bacterieconcentratie in het beton. Voor het beantwoorden van mijn onderzoeksvraag wil ik een experiment uitvoeren. Waarbij ik de invloed van de verschillende factoren wil onderzoeken. Ik ben opzoek naar mogelijkheden om een practicum uit te voeren en naar mensen die mij eventueel meer inhoudelijke informatie over dit onderwerp kunnen geven. Kunt u mij misschien verder helpen of mij in contact brengen met iemand die meer weet over dit soort onderzoek?

Met vriendelijke groet,

Anouk Wubbolts

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • I
        IsabellaTeeuwen

Beste Anouk,

Wat leuk dat je je profielwerkstuk doet over zelfherstellend beton! Je onderzoeksvraag sluit goed aan bij lopend onderzoek hier aan de TU Delft. Er wordt namelijk bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG) in het Microlab al langere tijd gewerkt aan het verbeteren van het zelfherstellend vermogen van beton met behulp van calciumcarbonaat-producerende bacteriën. Daarbij wordt onder andere gekeken naar de invloed van omgevingsfactoren zoals de pH-waarde en temperatuur.
        Ik ga kijken of ik je in contact kan brengen met iemand die aan dit onderzoek meewerkt, zodat je je vragen inhoudelijk kunt stellen en misschien ook tips krijgt voor het opzetten van een experiment.
        Laat gerust weten of je nog specifieke vragen hebt die ik alvast kan doorgeven, dan kan ik daar rekening mee houden bij het zoeken van de juiste contactpersoon.

Met vriendelijke groet,
        Isabella Teeuwen

A 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • A
          AnoukW @IsabellaTeeuwen

Isabella Teeuwen
          Beste mevrouw Teeuwen,

Bedankt voor uw reactie, ik zou het heel fijn vinden om in contact te komen met iemand die bij dit onderwerp betrokken is. Ik ben benieuwd naar hun kennis en eventuele adviezen, met name over het opstellen van een kleinschalig experiment om de invloed van de verschillende factoren te testen. Ik ga deze week in overleg met mijn begeleider over wat er mogelijk is op mijn school qua de materialen en het budget.

Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,

Anouk Wubbolts

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • First post
            Last post
          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors