Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

Aerodynamica en brandstofverbruik

Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    3
    3
    27
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • T
      T.Schram
      voor het laatst aangepast door

Beste TU Delft,

Mijn groep is van plan om ons PWS onderzoek van 5/6VWO te doen met de onderzoeksvraag: "Hoe kunnen wij, met behulp van aerodynamica, de luchtweerstandscoëfficiënt van een auto zo verlagen dat hij zuiniger wordt bij brandstofverbruik?" Heeft iemand een mogelijk idee hoe wij een zelf ontworpen bodywork kunnen testen hoe het zorgt dat de aerodynamica zorgt voor brandstof besparing?

Met vriendelijke groet, Tristan Schram 5V Huizermaat.

K 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • K
        KarelJacobs PWS TU Delft admin @T.Schram

@T-Schram

Beste Tristan,

Gaaf onderwerp! Een van de manieren om dit te testen is door het gebruik van een windtunnel. Wij beschikken over een windtunnel waarin de weerstand gemeten kan worden. Wanneer je modellen wil testen zou dat zeker bij onze windtunnel kunnen!
        Laat voordat je modellen maakt om ze te testen in de windtunnel graag weten dat je dat wil doen. De windtunnel is namelijk niet heel groot en er is een aantal dingen waaraan het model aan moet voldoen.

Als je verdere vragen hebt hoor ik het graag snel!

Karel

V 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • V
          vitalevae070 @KarelJacobs

@KarelJacobs Beste,

Dank je wel voor je reactie! Het klinkt geweldig dat jullie over een windtunnel beschikken waar we de modellen kunnen testen. Het is inderdaad essentieel om vooraf de eisen voor het model te weten, zodat het goed past en de tests nauwkeurig kunnen worden uitgevoerd.

Zodra ik de modellen klaar heb, zal ik je zeker laten weten dat ik ze wil testen. Ik kijk ernaar uit om met jullie samen te werken aan dit project.

En trouwens, als je op zoek bent naar wat online entertainment, kun je misschien покер дом proberen. Je kunt meer informatie vinden via deze link: покер дом.

Ik hoor graag van je als je nog verdere vragen hebt!~~

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • First post
            Last post
          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors