Technasium PWS aminozuren synthetiseren
-
Hoi Lars en Simon,
Vanaf nu zullen we via het forum contact hebben, omdat ik hier regelmatiger op kijk.
Tot vanmiddag!
Groetjes,
Bjorn -
Hoi Bjorn,
We hebben net overlegd met onze PWS-begeleider. De hoofdvraag is nu goed: Hoe kan Threonine worden gesynthetiseerd, gezuiverd en geanalyseerd?
Verder denkt hij dat massaspectrometrie geen probleem zal zijn.We zouden dus graag Threonine synthetiseren als proef. Als dat niet kan, dan graag Valine.
Wanneer zou dat dan kunnen? Voor ons het liefst ergens in de komende twee weken, dus het zou mooi zijn als dat kan. Wij kunnen in principe elke schooldag.
Alvast bedankt en we horen graag van je!Groetjes,
Lars & Simon -
Hoi Lars en Simon,
Ik heb rondgevraagd, maar ik heb tot nu toe niemand kunnen vinden die jullie hierbij zou kunnen helpen. Ik vraag mij ook af of dit (zeker in de komende twee weken) gaat lukken. Jullie zouden zelf nog kunnen proberen om het LIC (Leiden Institute of Chemistry) te benaderen. Dit is een scheikunde-instituut en zou jullie misschien nog kunnen helpen. Bij ons op het BioLab gaat het sowieso niet lukken en deze harde scheikunde wordt op de TU Delft minder uitgevoerd.
Ik kan jullie nog wel de handleiding sturen voor het synthetiseren van paracetamol of asperine. Deze zijn wat simpeler te maken en kunnen waarschijnlijk bij jullie op school.
Ik had gehoopt jullie wat positiever nieuws te brengen, maar ik kan het helaas niet mooier maken.
Ik hoor het graag als jullie nog vragen hebben!
Groetjes,
Bjorn -
Hoi Bjorn,
Jammer dat het niet kan! Wij gaan even overleggen wat onze volgende stap wordt.
In ieder geval heel erg bedankt voor de moeite!Groetjes,
Lars & Simon -
@Lars-Groenheiden
Hoi Lars en Simon,Hebben jullie al een idee wat jullie willen gaan ondernemen? Ik hoor het graag als ik nog kan helpen!
Groetjes,
Bjorn