Protheses in combinatie met sport
-
@annesophievda ik heb jullie vraag even hier geplaatst, dit is een stuk overzichtelijker voor mij. We kunnen vanaf nu hier communiceren.
"Hoi,
Voor ons pws hadden we een vraagje of ons idee mogelijk is. Wij willen namelijk veder over het onderwerp protheses. Nu hadden we bedacht om onderzoek te doen naar protheses in combinatie met sport. We zouden dan willen kijken of je een prothese kan ontwikkelen waarmee je ook goed kan sporten en dus naar de kracht die je kan leveren met een prothese. We moeten zelf ook een onderzoek doen waar we grootheden meten. We hadden als idee om dan met een kracht meter te meten hoeveel kracht wij zelf bijvoorbeeld gebruiken tijdens het sporten en andere jongeren van onze leeftijd. Nu was alleen onze vraag of dit überhaupt wel mogelijk is of dat we helemaal in de verkeerde richting aan het kijken zijn.groetjes,
Mette en Anne-Sophie" -
Beste @annesophievda,
Ik denk dat het onderwerp van jullie PWS prima is, alleen het onderzoek zou lastig kunnen worden. Krachtmeters zijn niet zomaar verkrijgbaar, en op een goede manier krachten er mee meten is ook een uitdaging. Hebben jullie al nagedacht over eventuele alternatieven? Ik zeg niet dat het geen goed onderzoek is/onmogelijk is, maar er zitten wat haken en ogen aan. Dus als jullie nog geen alternatieven hebben zou het waard zijn om daar naar te kijken.
Groetjes, Cian
-
Hi,
Het gene waar we eigenlijk een beetje mee vast lopen is dat we een natuurkundig onderzoek moeten uitvoeren waarbij we iets bij meten. Heb jij misschien tips in welke richting we dan een beetje moeten zoeken. Het hoeft niet Perce in combinatie met sport.
groetjes, Mette en Anne-Sophie
-
Hoi @annesophievda,
Ik vind het ook lastig om hier direct iets bij te verzinnen. Je kan wel iets van krachten meten met gewichten (je kan uitrekenen hoe veel kracht er wordt uit geoefend op een prothese door er gewichten aan te hangen). Dan heb je geen krachtmeter nodig. We kunnen als jullie willen ook een keer videobellen om samen te brainstormen. Als jullie dat willen laat het dan vooral weten.
Groetjes, Cian