Tribo-elektrische Generator
-
Goedendag student, PWS begeleider TU Delft,
Wij zijn Mees Wiegmink en Toon Wolters. Wij doen een profielwerkstuk over statische elektriciteit en het genereren van elektriciteit. Al snel kwamen wij uit op de tribo-elektrische generatoren en de werking ervan.
Een belangrijke bron is voor ons deze bron met de titel "Flexible triboelectric generator", van Feng-Ru Fan, Zhong-Qun Tian, Zhong Lin Wang, gepubliceerd op 20 januari 2012. Deze legt uit wat de werking van een tribo-elektrische generator is.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2211285512000481De meeste bronnen die we vinden zijn echter bronnenonderzoeken. Wij zijn erg benieuwd naar hoe ver jullie, en andere onderzoekers zijn in dit onderwerp. Ook zijn wij op zoek naar ideeën voor een empirisch onderzoek dat passend is bij dit onderwerp.
Hopelijk kunnen wij binnenkort iemand spreken.
Alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groeten,
Mees Wiegmink en Toon Wolters -
Hey @Mees-Wiegmink,
Gaaf onderwerp hebben jullie gekozen! Ik heb wat gezocht en rondgevraagd, maar het lijkt erop dat niet veel onderzoeksgroepen zich hiermee bezig houden. Wel is er afgelopen jaar een masterstudent geweest die hier zijn thesis over heeft gedaan (zie deze link). Hij is nu bezig met zijn PhD, dus wellicht dat je eens met hem (in het Engels) contact kunt opnemen voor wat meer informatie: https://microelectronics.tudelft.nl/People/bio.php?id=913. Mocht je na 1 à 2 twee weken nog geen reactie hebben, dan kan ik het nog eens proberen met mijn studenten mailadres.
Mocht hij niet reageren of jullie niet voldoende kunnen helpen, dan kun je altijd hier terug komen en dan kijk ik hoe ik jullie verder kan helpen. Hopelijk heb ik jullie hiermee wat in de juiste richting kunnen sturen, maar als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Groetjes,
Lennard -
Hoi @lennardd ,
Bedankt voor de reactie! Super tof dat je ons hierbij kan helpen en inzicht kan bieden in hoe ver de natuurkunde is in dit onderwerp.
Wij hebben contact met hem opgenomen en wij gaan hem binnenkort een aantal vragen stellen over de werking van de generator. Ook hopen wij in de komende periode een mogelijke (goedkope) opstelling te vinden voor ons empirisch onderzoek.
Met vriendelijke groeten,
Mees Wiegmink en Toon Wolters -
Hey @Mees-Wiegmink,
Wat goed om te horen! Mocht je mijn hulp nog ergens bij nodig hebben, laat het vooral weten!
Groetjes,
Lennard