Backyard power plant
-
Hoi, mijn naam is Bryan Linders en ik ben 12 jaar oud.
Ik will een kleine steam powered power plant maken in mijn achtertuin die in plaats van fossiel brandstoffen op een elektrische manier het water opwarmt, ik weet alleen nog niet waarmee ik het will opwarmen en welke materialen ik het beste kan gebruiken.Hier is het design:
Als er tips zijn voor het design zou ik dat waarderen.
Vriendelijke groeten,
Bryan -
Hoi @A12yearold,
Wat leuk dat je met zo een project bezig bent!
Kan je wat meer uitleggen hoe het apparaat precies zou werken? En wat precies het doel is van het apparaat? Als ik het goed begrijp wil je nu:
- Elektriciteit omzetten naar warmte met gebruik van een heater
- Met de warmte water tot stroom omzetten
- Met de stoom weer elektriciteit opwekken
Klopt dit een beetje?
Groetjes, Cian
-
Het doel is om net als in een kolencentrale het water in stoom te veranderen, maar inplaats van met kool met elektriciteit het water in stoom te veranderen. Ik weet alleen dus geen goede manier om het te verwarmen. Dit zorgt voor het feit dat we niet alle energie centrales hoeven te slopen maar dat we gewoon ze een natuur vriendelijke upgrade kunnen geven.
Dus kort gezegd:
mijn doelen zijn is om minder geld uit te geven aan bouwen en slopen van nieuwe energie centrales door de oude een natuurvriendelijke upgrade te geven.
-
Dit bericht is verwijderd! -
Nog korter gezegd: je snapt het.
-
Beste @A12yearold,
Goed dat je nadenkt over de verduurzaming van kolencentrales! Ik vind je idee ook erg creatief.
Er is echter een probleempje. Bij jouw ontwerp het doel is om energie te creëren. Dit zou gebeuren door met elektriciteit water om te zetten in stoom, en met de stoom weer elektriciteit te maken.
Dus wat je er in stopt is elektriciteit, en wat er uit komt is elektriciteit.
Het doel is om méér elektriciteit er uit te halen dan je er in stopt, om zo energie op te wekken. Het is alleen zo dat bij elke stap van het proces (water omzetten tot stoom, stoom omzetten tot elektriciteit) er een deel van de energie verloren gaat. Dit heten verliezen, omdat je nuttige energie verliest. Je kan dus niet van een bepaalde hoeveelheid elektriciteit méér elektriciteit maken dan je er in stopt. Als dat zo was, zou je oneindig veel energie kunnen creëren!Je zou kunnen kijken of je zonnepanelen op een manier er in kan verwerken. Dan kan je extra energie toevoegen die je van de zon krijgt, en zo kan je misschien wel energie produceren!
Laat me vooral weten wat je denkt. Ik hoor het graag!
Groetjes, Cian
-
Oeps, niet over na gedacht.
Maar ik had well zojuist een nieuw idee, ik maak het een nieuw project. Het komt ook bij machines te staan.
-