Kernenergie
-
Goedendag,
Wij zijn Jurre Amoraal, Max van der Heide en Pelle Hoff. Wij zitten in het 6de leerjaar VWO op OGMF Sevenwolden in Heerenveen. Dit jaar moeten wij ons profielwerkstuk maken en wij hebben kernenergie als onderwerp gekozen. Onze vraag is of het ook mogelijk is een rondleiding te kunnen krijgen bij de RID en of we ook bij de reactor zelf zouden mogen komen kijken. Ons lijkt het interessant om reactoren met verschillende splijtstoffen te vergelijken op gebieden zoals veiligheid, rendement, kosten en energie. Maar daarnaast staan wij ook open voor en zijn wij benieuwd naar wat er eventueel anders te onderzoeken valt op gebied van kernenergie, aangezien wij niet weten wat er allemaal mogelijk is bij de TU Delft (mocht dit niet in Delft kunnen, zou een advies ook gewaardeerd worden) om te onderzoeken. Mocht het helemaal niet mogelijk zijn om bij de TU Delft langs te komen, dan zouden wij het leuk vinden om een interview te houden met student/expert/docent.
Wij hopen dat we hiermee geholpen kunnen worden.
Met vriendelijke groeten,
Jurre Amoraal
-
Hey @Jurre-Amoraal,
Gaaf onderwerp! Een interview is altijd mogelijk, als jullie je vragen doorsturen dan plannen we een datum. Voor wat betreft een rondleiding, dit wordt wat lastiger. Er zijn erg strenge veiligheidsregels en het gebouw nauwelijks open voor publiek (en terecht!). Bovendien zijn er binnenkort voor het OYSTER project verbouwingen, waardoor de reactor grotendeels sluit. Ik heb echter wel wat contacten binnen de reactor en (mits OYSTER dit toelaat) zullen er binnenkort weer rondleidingen worden gegeven voor studenten, wellicht dat jullie daarbij aan kunnen sluiten. Ik ga dit voor jullie navragen!
Hopelijk heb ik jullie hiermee kunnen helpen, maar als je verder nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Groetjes,
Lennard -
Hallo @lennardd,
Graag zouden wij nog een rondleiding willen doen, indien dat nog mogelijk is voor januari en eventueel begin januari. Daarna zitten wij met de deadline van ons PWS en heeft het bezoek dus geen zin meer. Wat betreft een interview, hebben wij verder nog geen vragen. Wij hopen dat een rondleiding mogelijk is. In ieder geval bedankt voor uw reactie. Hopelijk horen wij nog van u.
Met vriendelijke groeten,
Jurre Amoraal -
Hey @Jurre-Amoraal,
De reactor staat voorlopig uit en rondleidingen zijn daardoor voor januari helaas ook niet mogelijk. Excuses hiervoor! Wellicht dat je in Borsele een rondleiding kunt regelen? Volgens mij moet de groepsgrootte daar wel meer dan 10 personen zijn. Dit jaar zijn er echter meerdere groepjes die hun pws over kernenergie doen en graag een rondleiding zouden volgen (@Rosa-Looze @senem-koker @frederieketadema). Daarnaast heb ik ook in de mailbox nog een tweetal groepjes met wie ik contact zou kunnen opnemen. Als je dus contact met hen kunt opnemen en zo een groep van 10 personen kunt vormen, wil ik vanaf mijn TU Delft mailadres een mail sturen voor een rondleiding. Laat maar weten!
Groetjes,
Lennard