wolkenkrabber in nederland
-
hallo,
ik hou mijn pws over wolkenkrabbers. mijn onderzoeksvraag is: -Hoe hoog is de hoogste wolkenkrabber die wij in Nederland kunnen bouwen? om deze onderzoeksvraag te beantwoorden heb ik de volgende deelvragen: 1. Wat zijn de drijvende krachten achter het bouwen van wolkenkrabber?
Hoe hebben de drijvende krachten achter het bouwen van een wolkenkrabber effect op de hoogte van de wolkenkrabber?
2. Welke materialen kun je het beste gebruiken voor het bouwen van een wolkenkrabber?
3. Waar in Nederland kunnen het best, de wolkenkrabben bouwen?
4. Hoe zou de hoogste wolkenkrabber eruit kunnen zien op (….) schaal?- De designer van het gebouw, op schaal
Ik bericht u naar aanleiding van mijn derde deelvraag. Heeft uw misschien al een idee op het antwoord? waar in nederland is de beste plek om een wolkenkrabber neer te plaatsen en waarom?
Graag hoor ik van uw, groetjes Sandra
- De designer van het gebouw, op schaal
-
Dag Sandra,
Gaaf onderwerp en interessante deelvragen! Om je vraag te beantwoorden over waar de beste plek is om wolkenkrabbers te plaatsen moet er eerst gekeken worden naar waarom wolkenkrabbers überhaupt ergens worden neergezet. De voornaamste redenen voor het bouwen van wolkenkrabbers is ruimtebesparing. In stedelijke gebieden waar de grond duur is, is wolkenkrabbers de oplossing. Wolkenkrabbers kunnen onderdak geven voor bewoners, maar bedrijven kunnen zich ook vestigen in wolkenkrabbers.
Wanneer je naar dit vraagstuk kijkt is het van belang dat de beste plek voor een wolkenkrabber met meerdere aspecten te maken heeft. Eigenschappen van de natuur bijvoorbeeld, wat zijn de geotechnische eigenschappen van de grond? Is de grond sterk genoeg dat het gebouw erop kan funderen? Dit zijn ook vragen die in acht genomen moeten worden voor de beste plek. Eigenlijk ben je dus opzoek naar een plek waar je ruimte te kort hebt, veel economische groei (zodat bedrijven zich erin kunnen vestigen ) en een stabiele ondergrond.
Nu aan jou om uit te zoeken waar dat is ! :)
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!
Als je nog vragen hebt laat het weten.
Max