Meesterproef | Drone ontwerpen
-
Beste,
Ons doel is om een drone te ontwerpen die wij (leerlingen) zelf in elkaar kunnen zetten en die zelf aan te sturen. Waarvan de onderdelen met de 3D-printer worden ontwikkeld.
Onze hoofdvraag is: Hoe maak je een drone die door leerlingen in elkaar gezet kan worden?
Deelvragen:
Hoe werkt een drone?
Welke elektronica/materialen is hiervoor nodig?
Wat is de meest efficiënte ontwerp voor een drone?
Hoe werkt de software van een drone?Wij zijn opzoek naar een expert op gebied van: Drones en Elektronica
Marnix Welling, Tobias van der Meer, Duncan de Ruiter
-
Hoi,
Leuk dat jullie expertise vanuit de TU Delft willen! Ik ben Wick, geef de Vleugelprofiel workshop voor het PWS-team en ben jullie aangewezen expert. Laat het mij vooral weten als jullie vragen hebben of even willen sparren, dan maken we een (video)belafspraak!
Ik hoor graag van jullie.
Groeten,
Wick
-
Hoi Wick, ik had per ongeluk een foutje gemaakt bij het invullen van het formulier maar ik, Armelle Vonk, zit ook in het team. We vragen ons af of u ons kunt helpen met de gewichtsverdeling in onze drone. We gebruiken als besturingssysteem een arduino en als sensoren een Imu met 3 axis versnellingsmeter en 3 axis gyroscoop. Hoe zouden we dit het best kunnen verdelen over het frame van de drone? Met vriendelijke groeten Armelle, Tobias, Marnix en Duncan.
-
Je hebt 3 belangrijke eigenschappen die op basis van de indeling naar voren komen. Uiteraard wil je het gewicht zo symmetrisch indelen, waarbij he evenwicht zo dicht mogelijk tegen de as aanligt. Daarnaast heb je de locatie van centrale gravitatie en het moment coëfficient. De 'centre of gravity' kan je bereken, maar als dat net te lastig is met alle vormen kan je dat ok testen. Dit zou je kunnen doen doormiddel van het evenwicht punt testen (mist je natuurlijk een klein schaalmodel hebt). En daarnaast is een bepalende factor voor het vliegen het moment coëfficient, hier is redelijk wat over te vinden op het internet, en hierbij speelt de aandrijving ook al een factor.
Voor jullie drone is het natuurlijk ook van belang dat deze sensoren niet in aanmerking komen met de vloer tijdens landen (ivm schade)
@armelle -
Hoi Wick, wij hebben komende vrijdag (17 maart) onze eindpresentatie van dit project. Bij deze willen we u uitnodigen om langs te komen, het is niet verplicht maar als u wilt is de inloop om 19.00 en het begint op 19.30. Het is op het Dalton lyceum Barendrecht, Zichtwei 1. We hopen dat u wilt en kan. Groeten het BAO-Team.