Meten intensiteit licht
-
Beste student,
Wij willen voor ons PWS de intensiteit van het licht in verschillende standen meten (bijvoorbeeld hoge/lage helderheid en de nachtfunctie) . Zouden wij dit experiment op de TU Delft kunnen doen?Met Vriendelijke Groet,
Marnix Pitt -
Hoi @marnix-pitt,
Zou je wat meer informatie kunnen geven over je experiment? Van welk object wil je bijvoorbeeld de intensiteit meten en wat wil je proberen aan te tonen met je experiment?
Laat maar weten!
Groetjes,
Lennard -
Hoi @lennardd,
Wij zouden graag de intensiteit van het licht van onze telefoon willen meten om aan te tonen dat dit licht een factor kan zijn, die invloed heeft op het slaap-/waakritme van de mens.
Met Vriendelijke Groet,
Marnix Pitt. -
Hoi @marnix-pitt,
Dat is een leuk idee!
Binnen het Science Centre hebben we helaas geen luxmeter, maar ik denk graag met jullie mee over het opzetten van een experiment! Heb je op school al nagevraagd of er een luxmeter aanwezig is, deze zijn vaak maar een paar tientjes en de meeste scholen hebben er wel eentje liggen. Ook een goedkope luxmeter zal het verschil in intensiteit van een telefoonscherm zeker kunnen meten. Eventueel kun je er zelfs een zelf maken met behulp van Arduino ;)Hopelijk heb ik jullie hiermee kunnen helpen, maar als je verder nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Groetjes,
Lennard