Meesterproef | Duurzaam ontwerp Kluyvergebied
-
Beste expert,
Ons doel voor de Meesterproef is het ontwerpen van de openbare ruimte in het Kluyvergebied op de TU Delft klimaat adaptief en op een circulaire manier, zodat de CO2 uitstoot in de openbare ruimte neutraal wordt. Ontwerp dit zo dat het beheer/onderhoud van de openbare ruimte CO2 neutraal gedaan kan blijven worden.
Onze hoofdvraag is: " Hoe kunnen we de openbare ruimte in het Kluyvergebied zo milieuvriendelijk en CO2 neutraal mogelijk maken?"
Onze deelvragen zijn:
- Welke kennis is er op dit vlak binnen de TU Delft (b.v. faculteit Bouwkunde) zelf aanwezig?
- Hoe wordt een alledaags park van deze grootte ontworpen, en hoeveel Co2 wordt hier geproduceerd?
- Hoe bereken je de Co2 uitstoot van de productie Co2 van een ‘normaal’ park.
- Hoe kunnen we in de omgeving het energieverbruik zo minimaal mogelijk maken zodat er minder co2 uitstoot is?
- Hoe maak je het materiaal dat wordt gebruikt voor de inrichting van het kluyvergebied Co2 neutraal door toepassing van circulariteit?
- Welke maatregelen gaan we hier treffen voor de klimaatadaptatie?
Wij zijn opzoek naar iemand die veel weet over het ontwikkeling van openbare ruimte, en/of iemand die ons ook kan helpen met de CO2 uitstoot die vrijkomt bij het aanleggen van een nieuw stuk openbare ruimte.
Koen, Bram en Juan
-
Beste Koen, Bram en Juan,
Interessant en belangrijk onderwerp!
Ik ben Stijn, masterstudent Civiele Techniek in de richting van de Waterbouwkunde aan de TU Delft en graag help ik jullie verder met jullie meesterproef. Ik geef ook de workshop Duurzaam Bouwen.
Graag maak ik met jullie een kennismakingsafspraak waarbij we samen jullie proces en deelvragen + hoofdvraag kunnen doorlopen. Hebben jullie vrijdag 9 december tijd om te videobellen?Groetjes,
Stijn