Meesterproef | Herontwikkeling gebied Veenendaal west
-
Beste,
Onze opdracht is de herontwikkeling van het gebied rondom station Veenendaal west. Dat gebied is verouderd, en wordt door gemeente Veenendaal gezien als een mogelijk gebied dat gebruikt kan worden voor verdichting. Deze opdracht vraagt om een analyse van het volledige gebied rondom Station Veenendaal west waaruit duidelijk wordt welk potentie het gebied heeft. Vervolgens wordt er een ontwerp verwacht van een deel van dat gebied (bijvoorbeeld het station of de parkeerplaats). Welk deel van het gebied uitgewerkt gaat worden staat nog niet vast en kan later nog gekozen worden. Het eindproduct bestaat uit een maquette en eventuele 3D-tekeningen.
Onze hoofvraag is: "Waar moet rekening mee gehouden worden bij het aanpassen van het gebied rondom station Veenendaal West zodat de inrichting van het gebied beter past bij de wensen van de omwonenden en de winkeliers?"
Deelvragen
- Welke faciliteiten missen de omwonenden van dit gebied?
- Welke doelgroepen zouden gebruik willen maken van dit gebied?
- In welke mate komen mensen lopend, fietsend, met de auto of met de trein naar dit gebied?
- Welke negatieve impact kan de spoorzone hebben op wonen en werken in dit gebied?
- Aan welke regels moet het herontwikkelen van een stedelijke omgeving voldoen in Nederland?
- Wat valt er te leren van stedelijke herontwikkelingen op andere locaties die vergelijkbaar zijn met dit gebied?
- Hoe worden groenvoorzieningen gebruikt om een aangenaam leefklimaat te creëren in andere Nederlandse steden?
Wij zijn op zoek naar iemand met expertise in ontwerprocessen.
Lieke, Marit en Tijmen
-
Beste Lieke, Marit en Tijmen,
Interessant onderwerp voor je meesterproef!
Ik ben Stijn, masterstudent Civiele Techniek in de richting van de Waterbouwkunde aan de TU Delft en graag help ik jullie verder met jullie meesterproef.
Ik kan jullie vast helpen met de herontwikkeling van een gebied. Zelf assisteer ik bij het eerstejaars vak Integraal Ontwerpen en Beheer van de Bachelor Civiele Techniek, waar studenten ook een gebied gaan (her)ontwikkelen.
Graag maak ik met jullie een kennismakingsafspraak waarbij we samen jullie proces en deelvragen kunnen doorlopen. Hebben jullie maandag 31 oktober tijd om te videobellen?Met vriendelijke groet,
Stijn