Aerodynamica magneetzweeftrein
-
Hoi,
Halverwege dit schooljaar moet ons (Tobias, Finn, Timo en Ilias) Profielwerkstuk ingeleverd worden. Met dit profielwerkstuk kijken wij onder andere naar de aerodynamica van een magneetzweeftrein.
Wij vroegen ons af of we hiervoor de/een windtunnel van de TU zouden kunnen gebruiken om verschillende model treinen te testen.
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Tobias Elshof (Amstelveen College) -
Hoi jongens,
De grote windtunnel van delft zou je helaas niet kunnen gebruiken. Mits de treintje een bepaalde afmeting hebben zou ik eventueel kunnen kijken naar een kleinere windtunnel die in misschien gebruikt kan worden. Daarvoor moeten de modellen wel gemodificeerd worden ( zodat de krachtsensor het oppikt. Wat zijn de afmetingen van de modellen?
Mvg,
Wick -
Hallo Wick,
Bedankt voor je reactie en medewerking! We kunnen de model treinen zelf 3D printen dus wat moeten de afmetingen zijn?
Met vriendelijke groet,
Tobias Elshof -
Hoi,
ik heb een bestand voor jullie waarin wat duidelijker gegeven is hoe je je eigen profiel kan toepassen. Dit is de afgelopen jaren niet meer gedaan, en zal dus wel een uitdaging zijn. Ik kan jullie nog moeilijk beloven op een modeltrein hier van toepassing kan zijn. de krachtmeter meet namelijk vooral de afwijking naar links en rechts, niet voornamelijk naar achter.
Als ik een email kan krijgen zal ik het via de mail opsturen.Mvg,
Wick -
Hallo,
Top dat je een bestand voor ons hebt. Je kunt het mailen naar 114041@amstelveencollege.nl . We houden wel van een uitdaging en zullen gaan kijken of onze modeltreinen hier van toepassing op zijn.
Met vriendelijke groet,
Tobias Elshof