Natuurlijke straling uit bouwmaterialen
-
Hallo,
Wij zijn hiernaar doorgestuurd vanuit de e-mail die we hadden gestuurd.
Wij willen graag meer weten over de natuurlijke straling (radon en thoron) die uit bouwmaterialen komt. We willen onder andere graag weten hoe jullie met de maatregelen die opgesteld zijn door het ANVS omgaan. Ook zouden wij willen weten wat de gezondheidsrisico's zijn bij het in contact komen van deze straling.
Kunnen wij dit doen door middel van een interview? Dit hebben wij namelijk nodig voor ons profielwerkstuk.Wij horen graag snel van u!
-
Hoi @straling,
Wat een interessant onderwerp!
Als ik het goed begrijp wil je alleen meer te weten komen over straling uit bouwmaterialen, dus de gebouwen op de campus van de TU, maar niet over de straling die ontstaat in de reactor van de TU Delft en het protocol hiervoor?In beide gevallen is het zeker mogelijk om hier een interview over af te nemen!
Hebben jullie al een tijdsindicatie wanneer jullie het interview ongeveer willen afnemen?Ik hoor het graag!
Groetjes,
Lennard -
@lennardd
Bedankt voor uw snelle antwoord! Wij willen graag een interview doen over hoe jullie omgaan met de regels, of jullie weten wat de risico's zijn rondom het natuurlijke straling uit de materialen en of jullie daarmee rekening houden.
We maken morgen de vragen voor het interview. Kunnen we de vragen dan naar u sturen?
Zou het mogelijk zijn als we het interview deze week of begin volgende week kunnen afnemen?
We horen graag van u! -
Hoi @straling,
Dank voor de verduidelijking!
Het is zeker mogelijk om het interview deze week of begin volgende week af te nemen. Laat nog even weten of jullie het interview via zoom willen afnemen of via email.
Dan zie ik de vragen in de loop van de week wel verschijnen!Groetjes,
Lennard -
@lennardd
Hierbij de vragen voor het interview. Er zouden nog extra vragen bij kunnen komen.Wie bent u?
Wat doet u voor werk/opleiding?
Wat houdt dat werk/die opleiding in?
In welk opzicht heeft u te maken met (natuurlijke) straling?
Kent de regels van het ANVS en hoe gaat u hiermee om?
Wat doen jullie om mensen te beschermen tegen die straling?
Geven jullie les/krijgen jullie les in het bewust gebruiken van bouwmaterialen, zodat er zo min mogelijk straling vrijkomt?Het zou fijn zijn als we deze week het interview kunnen afnemen, want onze deadline is volgende week.
Ik hoor graag van u wanneer mogelijk is om het interview af te nemen. -
Hoi @straling,
Dank voor het doorgeven van de vragen.
Ik zal jullie in de loop van de week de antwoorden op deze vragen in een privé bericht sturen!Groetjes,
Lennard -
Ik heb jullie in een privé bericht de antwoorden op jullie interviewvragen gestuurd!
Hopelijk heb ik jullie hiermee kunnen helpen, maar als jullie verder nog vragen hebben, hoor ik het graag!
Groetjes,
Lennard