Meesterproef | ecologische verbinding tussen duingebieden
-
Beste,
Onze meesterproef gaat over een oost-westverbinding om Meijendel en Berkheide met Het Groene Hart te verbinden, dus een ecologische verbinding tussen de duingebieden.
Onze hoofdvraag is: doe kan het Duingebied Meijendel met het Groene Hart verbonden worden zodat fauna (van insect tot ree) kan migreren?
Onze deelvragen zijn:
Wat heeft wild nodig om een snelweg te kunnen passeren?
Welke ecologische verbindingen met snelwegen voor wildpassage worden er toegepast in Nederland?
Hoe worden deze ecologische verbindingen ingezet? Welke bouwmethoden worden toegepast voor ecologische verbindingen?
Welke bouwmethode levert de minste hinder (stremming rijbanen) op tijdens de aanleg?
Welke kosten zijn er verbonden aan de aanleg en het beheer en onderhoud van de verschillende typen ecologische verbindingen?
Wat voor beheer en onderhoud is er benodigd om de ecologische verbinding in stand te houden?
Wat hebben insecten nodig om te kunnen migreren?Wij zijn op zoek naar iemand expertise in de richting van landscape and Environment Management, Dier in de Duurzame Samenleving (Dieren en Veehouderij) en Bouwkunde.
Fartuun Abdallah, Gijs Wouterson, Mauro van der Linden, Katy Verheggen en Elysanne de la Mar
- topic:timeago_later,7 dagen
-
@technasium
Beste Fartuun, Gijs, Mauro, Katy en Elysanne,Ik ben Stijn, masterstudent Civiele Techniek in de richting van de Waterbouwkunde aan de TU Delft en graag help ik jullie verder met jullie meesterproef.
Zelf heb ik mijn Bachelor Eindwerk (=scriptie) in de richting water/ecologie gedaan. Jullie onderwerp ligt daarom in mijn interesse- en kennisgebied.
Graag zou ik met jullie een kennismakingsgesprek hebben om elkaar even voor te stellen en eventuele vragen vanuit jullie te beantwoorden.
Jullie deelvragen zien er goed uit, wel vraag ik me af waarom jullie specifiek over insectenmigratie een deelvraag hebben gesteld, terwijl migratie van andere diergroepen achterwege zijn gelaten.
Hoe zitten jullie maandag 20 december in de middag 16:00?Groetjes,
Stijn - topic:timeago_later,2 maanden
-
Stijn Smits
Beste meneer Smits,Allereerst onze oprechte excuses voor de te late reactie. We waarderen enorm dat u een reactie heeft achtergelaten.
We vroegen ons echter af of uw verzoek voor een gesprek, waarin wij vragen kunnen stellen over onze concepten, nog openen staat en of u aankomende vrijdag 4 februari tussen 12:00 en 14:00 uur in de middag tijd heeft. U kunt ons sneller bereiken via het volgende emailadres: ******@mariscollege.nl
Nogmaals onze excuses en we horen graag van u.Met vriendelijke groet,
Fartuun Abdallah, Gijs Wouterson, Mauro van der Linden, Katy Verheggen en Elysanne de la Mar - topic:timeago_later,9 dagen
-
@330275
Beste Fartuun, Gijs, Mauro, Katy en Elysanne,Ik heb jullie een mail gestuurd om z.s.m. een afspraak te maken.
Ik heb jullie mailadres daarnaast verwijderd van het forum i.v.m. mogelijke spam.Groetjes,
Stijn