Aardrijkskunde PWS La Palma
-
Beste meneer/mevrouw,
Wij zijn Isis en Isha en wij houden ons pws over de vulkaanuitbarsting van de Cumbre Vieja op La Palma. Eigenlijk wilden wij eerst zelf naar La Palma vliegen om er onderzoek te doen naar de vulkaanuitbarsting. Voor het pws moeten wij namelijk een verdiepende opdracht uitvoeren. Wij willen zelf wel wat meer dan alleen een internetonderzoek. Daarom vroegen wij ons af of u ons misschien zou kunnen helpen met een idee voor de verdiepende opdracht?
Wij horen het graag!
Met vriendelijke groeten,
Isis en Isha -
@isha-0
Hee Isis en Isha,Echt gaaf dat jullie helemaal naar La Palma wilden gaan.
Ik zat direct te denken aan een proef waarbij je gaat kijken of het daadwerkelijk zo is of lava stolt rond de 800 °C. Echter is dit een hoge, gevaarlijke temperatuur, dus kan ik de proef niet aanraden.
Bedoel je echt iets praktisch met een verdiepende opdracht, of mag het ook theoretisch zijn?Met vriendelijke groet,
Stijn -
Stijn Smits
Hoi Stijn,Het mag ook een theoretische opdracht zijn, zoals een toekomstvoorspelling voor over 50 jaar. Daar zitten we nu een beetje aan te denken. Wij zouden het ook wel leuk vinden om een praktisch onderzoek uit te voeren, maar dit is best lastig met dit onderwerp.
Met vriendelijke groeten,
Isis en Isha -
Hoi Isis en Isha,
Ik heb bij jullie vorige post al meegedacht over een praktische opdracht om uit te voeren. Echter na ook even het internet geraadpleegd te hebben, kom ik op niets wat echt wetenschappelijke waarde zou toevoegen aan jullie onderzoek.
Een toekomstvoorspelling van 50 jaar lijkt me beter om uit te vogelen. Wat willen jullie hier precies bij voorspellen? De jaarlijkse vulkanische activiteit, of bepalen óf en zo ja wanneer ongeveer er een nieuwe uitbarsting plaatsvindt? Allebei erg uitdagende onderzoeken.Groetjes,
Stijn