Waterstofeconomie (online PWS middag)
-
Beste medewerkers van TU Delft,
Wij zijn Floor de Jong, Hannah van Beilen en Elin Slagt. Wij zitten in VWO 6 en moeten een profielwerkstuk maken. Wij hebben als onderwerp de waterstofeconomie gekozen. Onze onderzoeksvraag luidt alsvolgt: op welke manier kunnen we een waterstofeconomie realiseerbaar maken in de vervoersbranche? Voor ons onderzoek zouden wij graag willen deelnemen aan de PWS middag. Wij hebben interesse in de proef die de elektrolyse van water onderzoekt. Wij zagen op deze website dat de PWS middagen enkel online plaatsvinden (via WhatsApp). Graag horen wij of het mogelijk is om de proef van elektrolyse van water thuis te doen. Ook zouden wij graag horen wanneer de PWS middag online plaats zal vinden.
Met vriendelijke groet,
Floor de Jong, Hannah van Beilen en Elin Slagt
-
Hoi @elinslagt,
Interessant onderwerp, daar kan ik jullie zeker in verder helpen! De PWS-middag kan weer fysiek plaatsvinden gelukkig. Kunnen jullie mij iets meer vertellen over wat jullie precies willen halen uit de PWS-middag? Wat zijn jullie hoof-/deelvragen?
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Lisa
-
@lisamelman , wij vinden het fijn om te horen dat de PWS-middag fysiek zal doorgaan. Uiteraard delen wij graag onze hoofdvraag en deelvragen.
Onze hoofdvraag is: op welke manier kunnen we een waterstofeconomie realiseerbaar maken in de vervoersbranche?
Verder hebben wij de volgende deelvragen verdeeld over hoofdstukken:
Hoofdstuk 1- de techniek- Wat is waterstof?
- Hoe wordt waterstof geproduceerd?
- Hoe wordt waterstof omgezet naar energie?
- Hoe wordt waterstofgas opgeslagen?
- Welke leveringsmogelijkheden zijn er voor waterstofgas?
Hoofdstuk 2- de toepassing
- Waardoor is in het heden de toepasbaarheid van waterstofgas in de vervoersbranche gering?
- Waar in de vervoersbranche kan waterstofgas worden toegepast?
Hoofdstuk 3- de ontwikkeling
- Welke maatregelen vereist een verdere ontwikkeling van waterstofgas in de vervoersbranche?
- Hoe veilig is het gebruik van waterstofgas in de vervoersbranche?
- Wat zijn de gevolgen van het gebruik van waterstofgas in de vervoersbranche?
Wij hopen het praktische onderzoek van elektrolyse in water te kunnen doen, omdat wij dit goed vinden aansluiten op ons onderzoek.
-
Ha @elinslagt,
Bedankt voor de informatie! Jullie kunnen zeker bij ons langskomen om elektrolyse van water uit te voeren. Op welke termijn willen jullie graag de PWS-middag volgen en hebben jullie dan ook verdere vragen voor mij of willen jullie alleen een experiment uitvoeren?
Groetjes,
Lisa
-
@lisamelman Wij zouden graag het experiment willen hebben uitgevoerd voor 15 oktober. Mocht dit niet mogelijk zijn zouden wij graag de eerst volgende pws-middag aanwezig willen zijn. Wij hebben geen verdere vragen te stellen gezien wij al voldoende interviews met andere mensen hebben ingepland.
Groet,
Elin Slagt
-
@lisamelman , wij zagen dat u alleen 29 september aanwezig bent bij de pws-dag. Echter de inschrijving voor 29 september is al gesloten. Wij hebben ons ingeschreven voor de pws-middag van 6 oktober. Op deze site stond dat de proef van elektrolyse in water dan ook is uitvoeren. Klopt dit?
Met vriendelijke groet,
Elin Slagt
-
Hoi @elinslagt,
Ik probeerde je net telefonisch te bereiken, maar de PWS-middag van 6 oktober zit vol. De eerstvolgende plek is op 22 oktober om 13:00u, kunnen jullie dan?
Groet,
Lisa