Website met enquete en testje
-
Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig met mijn profielwerkstuk over tijdsperceptie in mensen. Nu moet ik als onderzoek een werkende website maken met daarin een survey (hier zou ik vragen stellen zoals hoe oud te persoon, of diegene middelen ingenomen heeft en of er sprake is van bijv. ADHD aangezien dit de tijdsperceptie beïnvloed) en een testje (dit zou een soort onzichtbare stopwatch worden waarmee de persoon 10 - 20 - 30 seconden zou moeten gokken). Deze gegevens moeten aan elkaar gelinkt worden in (waarschijnlijk) een database, wat denk ik kan met PHP of Javascript maar programmeertalen zoals die twee heb ik toch nog niet helemaal onder de knie.
Ik zou het daarom heel erg waarderen als iemand mij op weg zou kunnen helpen. Het begin is voor mij altijd het lastigste deel, zodra er iets is dan komt de rest vanzelf.Met vriendelijke groeten,
Feline
-
Hey @Feline-H
Geinig PWS onderwerp heb je verzonnen zeg. Mag ik vragen in wat voor programmeer talen je wel ervaring hebt? Dan kan ik beter inschatten op wat voor manier ik je goed verder kan helpen. Het is natuurlijk ook mogelijk om de enquete fysiek bij proef personen af te nemen, dat scheelt veel tijd en moeite en dan draai je de focus van je PWS meer op je onderwerp. Met maar 80 uur in een PWS kun je misschien al teveel tijd kwijt zijn aan het bouwen van deze website/enquete en blijft er niet genoeg tijd over voor het analyseren van alle resultaten.
Groetjes,
Jip -
Beste Jip Rietveld,
Bedankt voor je berichtje en sorry voor mijn late reactie!
Het klopt inderdaad dat 80 uur zo voorbij is, daar ben ik nu ook al ver overheen maar gelukkig is dat niet erg. Verder is een website met enquête in mijn ogen handiger, niet alleen omdat het moeilijk is om fysiek testen af te nemen door corona maar ook omdat het aantal proefpersonen groter zal zijn online en hopelijk de resultaten daardoor ook betrouwbaarder.
Zelf heb ik wat kennis van Javascript en PHP. Ik denk dat aangezien data opgeslagen moet worden, een database zoals in PHP MySQL het handigste is. Op dit moment ben ik vooral aan het kijken of er een voorbeeld te vinden is van een database maar ook informatie over hoe je een website kan uploaden op het internet zodat iedereen bij de enquête kan.
Graag hoor ik nog van je.Groet,
Feline -
Ha @Feline-H
Hahaha, okay goed om te horen en blij dat je zo enthousiast bent. Je kan meerdere kanten op gaan. Het makkelijkste is om een online enquete tool te combineren met een timer. De enquete tool kan eentje naar keuze zijn, Google Forms, Survey Monkey etc. En een voorbeeld van een timer die je nodig hebt is deze: https://nrich.maths.org/10629
Je zou dan in je enquete moeten doorverwijzen naar die timer website en de mensen die het invullen vertrouwen met de juiste data invoeren. Niet geheel ideaal. Wel in 1 middag opgezet en klaar om te gaan.
De andere keuze is zoals je zegt iets volledig zelf bouwen. Javascript is een hele krachtige taal die veel kan. Ik zou beginnen met de makkelijke vragen zelf te bouwen. Dat kan volgens één van de vele tutorials die je online kan vinden. Als je zoiets langzaam werkend heb kun je kijken naar opties om in javascript de timer te maken. Om vervolgens de website op het internet te krijgen heb ik deze tutorial gevonden. Maar zoals je ziet kan dit allemaal veel tijd kosten en de aandacht bij de kern van je PWS weghalen.
Je volgt een PWS om een onderzoek te leren doen en ik gok dat je met de tijd die je in deze website stopt niet meer toekomt aan het onderzoek doen. Je maakt natuurlijk zelf de planning maar ik wil je in ieder geval waarschuwen ervoor dat ik een website als dit bouwen al op zichzelf PWS waardig vind. Om dan ook het hele onderzoek eromheen te tackelen is al heel wat.
Ik hoop dat dit je goed verder helpt en kom vooral bij me terug voor nog meer vragen.
Groetjes,
Jip