Escape room op eigen locatie
-
Beste,
Wij zijn van het Christelijk Lyceum Delft en wij zijn op zoek naar een expert voor ons project. Wij doen een ontwerpproject voor het escaperoom bedrijf Wescape in Zoetermeer. De opdracht is om een escaperoom te ontwerpen in de vorm van een 'questchest' (een kist met verschillende puzzels die spelers kunnen oplossen om het spel te voltooien). Onze hoofdvraag die daarbij hoort is:
Hoe kan een escaperoom met interactieve technische componenten zo ontworpen worden dat deze escaperoom eenvoudig op eigen locatie gespeeld kan worden?
Onze deelvragen zijn:
- Hoe kan de escape room interactief worden door middel van een app op een tablet?
- Hoe kunnen beweegbare technische componenten worden verwerkt in de verplaatsbare escaperoom?
- Is het mogelijk om door middel van simpele aanpassingen de escaperoom voor verschillende leeftijdscategorien toegankelijk te maken?
- Wij zijn op zoek naar een expert die thuis is in de techniek en ons kan helpen met de techniek en elektronica in de systemen, behorend bij de puzzels.
Graag horen we van u.
Met vriendelijke groeten,
Jari van Dop, Job Valkenburg en Milan van Puffelen -
Ha mannen,
Wat een ontzettend leuk technasium onderwerp hebben jullie zeg.
Ik ben Jip en ik zal jullie expert zijn voor het project. Met mijn studie Informatica zal ik goed kunnen helpen in de logica van puzzels en eventuele software onderdelen (website of app) van de escape room. Als het allemaal iets te fysiek wordt kan ik altijd mijn collega @Midas-Becker om hulp vragen, hij is een student werktuigbouwkunde.
Ik kijk er naar uit om jullie te gaan helpen! Vraag maar raak.
Groetjes,
Jip -
Beste Jip,
Het is eventjes geleden dat we contact hebben gehad. In de tussentijd is er wel veel gedaan. Het hele verhaal is bedacht en er zijn een paar puzzels zo goed als klaar. Op dit moment zijn we bezig om een puzzel te bedenken waarbij we Arduino gaan gebruiken. Hierbij kunnen we hulp gebruiken. Er is één iemand in het groepje, Job, die al een redelijk verstand heeft met Arduino. Ons lijkt een video-afspraak via Zoom het handigste. Op woensdagmiddag en donderdagochtend zouden wij kunnen bellen. (Dan hebben we de benodigde spullen op school). We horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Job Valkenburg, Milan van Puffelen & Jari van Dop -
Hey @JarivDop
Klinkt goed! Waar lopen jullie tegenaan met de arduino? Dan kan ik me voorbereiden. Donderdag ochtend gaat mijn voorkeur naar uit, volgende week afspreken? Als jullie via privé chat jullie 06-nummer bij mij achterlaten zal ik op die manier de afspraak kort sluiten.
Groetjes,
Jip