PWS programmeren idee
-
Hoi allemaal,
Ik ben van plan om mijn PWS te doen over iets rondom programmeren. Ik heb niet zo veel ervaring ermee maar zie het PWS als een moment om me echt in te verdiepen want dat is iets wat ik altijd wilde doen maar er nooit echt heel veel tijd voor had. PWS is dat 80 uur werken aan iets wat ik leuk vind.
Ideeën die ik heb zijn:
-
In hoeverre kan je het leven van een middelbare scholier makkelijker maken met bepaalde programmas -> tooltjes maken die typische wiskunde problemen oplossen uit de wiskunde stof van de middelbare school.
-
Rubik's cube oplosser ontwikkelen en wat voor soort wiskunde daar bij te pas komt.
(de laatste is nog heel breed)
- Een 'game' ontwikkelen, (heel simpel houden). Life simulator of iets in die richting en dan welke wiskunde daarbij te pas komt.
Door mijn 'beperkte ervaring' weet ik niet precies of het mogelijk is in de praktijk. Ik heb behalve idee 1, heb ik alleen maar in mijn gedachte deze ideeën 'uitgewerkt'. Welk idee is volgens jullie het meest praktisch?
Alvast bedankt!
Kbd
-
-
Ha @kbd
Programmeren is heel flexibel en kan overal worden toegepast. Dat is super krachtig aan programmeren maar ook een valkuil bij je PWS. Ik ga niet het een of het ander hier aanraden want ik vind het een onderdeel van je PWS dat je zelf je onderzoek weet af te bakenen.
Wat ik je wel zal aanraden is een programmeer taal: Python. Python is een super krachtige programmeer taal die ook eens heel flexibel is. Je kunt er alles mee doen. Van grafiekjes maken, tot machine learning en meer. Als je begint met een tutorial in Python. Of al filmpjes vinden bij een project wat je zelf wilt namaken, ben je al goed onderweg.
Als je daarna wat concretere vragen voor me hebt, ben je altijd welkom hier op het forum!
Groetjes,
Jip