Hulpmiddel voor de detectorplaat
-
Beste,
Wij zijn Lucas, Nils, Robin en Wouter en wij zitten in 6vwo van het Groene Hart Lyceum. Wij hebben een opdracht gekregen bij het Alrijne Ziekenhuis in Leiderdorp, door Martijn Zwarts. Onze opdracht heeft te maken met het maken van thoraxfoto's van patiënten op de Intensive Care. Patiënten op de IC zijn meestal niet mobiel en soms zelfs buiten bewustzijn. Hierdoor is er veel mankracht nodig om de detectorplaat, horende bij het röntgenapparaat, op de goede plek te plaatsen. Voor ons de taak om een oplossing te vinden om het gebruik van de detectorplaat te vereenvoudigen voor patiënt en medewerker.
Onze hoofd en deelvragen zijn:
Welke oplossingen zijn er mogelijk om het gebruik van een röntgendetectorplaat makkelijker te maken voor laboranten en patiënten?- Welke eisen zijn er aan het hulpmiddel?
- Waarom kan de plaat niet onder het bed geplaatst worden?
- Hoe zorgen we dat de plaat makkelijk achter de patiënt geplaatst kan worden?
- Hoe maken we dit prettiger voor de patiënt?
- Hoe maken we dit prettiger voor de laborant?
- Van welk materiaal moet het hulpmiddel gemaakt worden?
- Laat dit de straling goed door?
- Voldoet dit aan de andere eisen?
- Hoe moeten medewerkers omgaan met het hulpmiddel?
Ons plan is om een hulpmiddel te ontwerpen wat om de detectorplaat gedaan kan worden. Dit hulpmiddel zou dan moeten helpen om de plaat makkelijker te kunnen plaatsen. Op dit moment hebben wij vooral een expert nodig om ons te helpen met de materiaalkeuze. Dit materiaal moet namelijk goed straling doorlaten, maar het moet ook sterk en flexibel zijn en bijvoorbeeld goed afneembaar.
We horen graag of u ons kunt koppelen aan een expert!
-
Hoi Lucas, Nils, Robin en Wouter,
Wat een leuke opdracht, zeg! Het lijkt me heel leuk jullie hierbij te begeleiden. Hebben jullie al vragen? Misschien kunnen we binnenkort even videobellen om het onderwerp te bespreken en alvast te praten over dingen waar jullie tegenaan zijn gelopen?
Groetjes Coco
-
Hoi Coco,
Wij hebben afgelopen week vakantie gehad, waardoor wij jouw bericht nu pas hebben gelezen. Vanaf deze week gaan wij weer verder met ons onderzoek. Het lijkt ons erg fijn om een keertje te videobellen om uit te leggen waar wij tegenaan lopen. Voor ons komt woensdag 4 november tussen 12.00 - 14.00 of donderdag 5 november 13.15 - 15.50 het beste uit.
Laat maar weten wat er mogelijk is!Groetjes
-
Hoi Lucas, Nils, Robin en Wouter,
Jullie kunnen je opgeven voor de brainstorm sessies met technasium groepjes. Ik stuur je de link hiervoor in een prive bericht!
Vermeld dat je met mij contact hebt gehad!
Groetjes! -
Hoi Coco,
Ons lijkt een brainstormsessie niet erg nuttig. Wij zijn al wat verder in ons proces. Wij zoeken naar hulp bij bepaalde probleemstukken. Wij hebben daarom ook specifieke vragen. Daarom zouden wij graag hulp van een expert willen (zoals jij) die onze vragen zou kunnen beantwoorden.
Groetjes! -
Hoi Robin, laten we dan een belafspraak maken! Wanneer komt jullie uit?
-
Hoi Coco,
Wij zijn bereikbaar op:
Donderdag 19 november, vanaf 13.30 tot 16.00
Woensdag 25 november, vanaf 12.00 tot 14.00
Donderdag 26 november, vanaf 13.30 tot 16.00Laat maar weten wat er uitkomt!
Groetjes!
-
Zouden jullie misschien een mailtje kunnen sturen naar info@scholierenlab.nl met jullie onderwerp en telefoonnummer, dan neem ik contact met jullie op! Zet er even bij dat je al contact met mij had via het forum!
Groetjes Coco